Tim op rijst

Blog thumbnail

About this blog

Hallo mensen!

Terug van weg geweest. Het is weer mogelijk mij te volgen tijdens een reis, want ik ga weer een fantastische trip maken. Gewoon weer te volgen via www.timopreis.tk (van mama moest ik er www.timweeropreis.tk of www.timisaltijdmaaropreis.tk van maken, toch maar niet gedaan).

Het plan is als volgt:

28 maart vertrekt het vliegtuig naar Moskou. Na een paar dagen ronddolen in deze wereldstad en het bezoeken van een paar stadjes uit de "Golden" Ring is het tijd op de Trans-SiberiŽ Express te stappen. Uiteraard stap ik uit bij een aantal interessante stops (o.a. Omsk en het Baikal meer). In Ulan-Ude buigt ik af naar MongoliŽ en na bijna 2 weken en hopelijk veel uitgestrekte vlaktes, nomadenkampen en yaks in dit schitterende land ga ik verder naar Beijing, China. Ik hoop het hypermoderne als wel het platteland-achtige China in volle glorie mee te maken. 3 weken later vertrekt mijn vlucht naar Japan vanuit Hong Kong. JAPAN! Aaaaaaaaaaaaah!!!! Enough said! Weer een maand later zal ik voor de tweede keer China binnengaan, 3 weken is natuurlijk veel te kort, maar dit kwam het beste zo uit met het visum en de vlucht naar Japan. De wens was oorspronkelijk om uiteindelijk Tibet ook te bezoeken. Dit is er niet van gekomen (China...). In plaats daarvan heb ik een fantastische tocht gemaakt door de Yunnan en Sichuan provincies in het zuidwesten van het land. Vanuit Chengdu ben ik naar Taipei, Taiwan gevlogen. Na (bijna) 3 fantastische weken op dit geweldige en veelzijdige eiland, ben ik, door een tyfoon een dag later dan gepland, vanuit Taiwan naar Zuid-Korea gevlogen. Last but not least. Want ook de 3 weken hier waren een geweldige ervaring! Wel is het zeker dat dit hoe dan ook weer een fantastische trip gaat worden en dat ik jullie met foto's en verhalen zo goed mogelijk ga laten meegenieten. Vertel het verder, of geniet er zelf van. Laat af en toe eens een reactie achter (Vindt ie leuk!)

Om met woorden van de wijze Confusius af te sluiten:

"Man who drop watch in toilet, bound to have shitty time." Geen horloge om voor mij dus!

Tim

• Moskou
  • Donghae - Seoul
Trip Start Mar 28, 2012
Trip End Aug 21, 2012

There are 24 entries in this blog

Start your own travel blog