Jorden runt

Blog thumbnail

About this blog

Då är det äntligen dags, efter mycket planering, tjänstledighetansökningar och uthyrning av lägenhet samt en massa annan trist administration så drar vi. Jorden runt på 380 dagar är det planerat. Vi har gjort en bucket list, men är tillräckligt flexibla för att ändra, ta bort eller lägga till när vi så önskar.

Vi börjar i Asien, via Oceanien och Nordamerika till Sydamerika, Asien igen och hem. Ingen blir lyckligare än vi om vi kan lägga till en femte kontinent men det återstår att se.

Vi ser oss inte riktigt som backpackers utan kanske mer som flashpackers. Inga sovsalar, däremot kan vi tänka oss delat badrum. Det sammanfattar det ganska bra.

Ska bli intressant att se om de vanor man lagt sig till med som individer precis över tretti; bekvämare boenden, betala det lilla extra för att slippa tjafsa osv, går att bryta. Det är delvis därför vi gör denna resa, för att rycka upp våra rötter innan de rotas för hårt och bryta vanor innan de sätter sig och inte kan brytas.

Sen är det natruligtvis så att vi älskar att resa och det är enklare att göra en långresa än att försöka hinna med tre längre resor och fem weekendresor på ett år, tajma semestrar med lediga dagar osv.

Kul om ni hänger med oss via bloggen och om ni kommer och besöker oss någonstans på vägen så är det än bättre!

Johan & Karin

• Klara för avfärd
  • Jorden runt - The End
Trip Start Dec 31, 2011
Trip End Jan 31, 2013

There are 72 entries in this blog

Start your own travel blog