Morocco, Atlas and Anti-Atlas

Blog thumbnail

About this blog

Onze jaarlijkse zomervakantie komt eraan en zoals steeds in de zomer willen we weer gaan stappen. Hoe hoger, hoe liever, allz ja.... zolang onze knieën nog mee willen. Voor het ogenblik staat onze caravan -ons hotel op wielen- op de oprit, en wordt aan allerlei check ups onderworpen. Beetje bij beetje wordt de inboedel verzameld. Voor de tweede maal zal Laini, onze Golden Retriever, Stefaan en mij vergezellen. Twee jaar is hij ondertussen, en dank zij zijn dagelijkse wandelingen is hij in supervorm!

We zullen het grootste deel van de reis in Marokko verblijven, maar het 'grote' doel is de beklimming van 3 'hoogste' pieken in drie verschillende landen. De Coma Pedrosa met zijn 2,942 meters de hoogste in Andorra. De Mulhacén, met 3,478 meters de hoogste van de Sierra Nevada, een bergketen in het zuiden van Spanje in de regio van Andalousië. En dan de 'top of the bill', de Djebel Toubkal. Gelegen in het Atlasgebergte in Marokko, op 63 km van Marrakesh. Met 4,167 meters de hoogste van het Atlasgebergte en van Marokko. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

It's time for our annual summerholiday and as always in summertime we want to hike in the mountains. The higher, the better. As long as our knees want to carry us, we will climb. At this moment we are busy furnishing the caravan, our hotel on wheels! And for the second time our Golden Retriever, Laini, will accompany us. He's two years old now, and due to his twice a day training walks, he's in quiet a shape!

The aim of our voyage is climbing three 'highest' summits, in three different countries. The "Coma Pedrosa" 2,942 metres, the highest mountain in Andorra. Mulhacén, with 3,478 metres (11,411 ft) above sea level, the highest point of continental Spain in the Sierra Nevada, a mountain range in the region of Andalucia. Toubkal, a mountain peak in southwestern Morocco, located in the Toubkal National Park, lies 63 km south of the city of Marrakesh. At 4,167 metres (13,671 ft), it is the highest peak in the Atlas Mountains and in North Africa and is a popular destination for climbers.

• caravan patiently tolerating check up