Sun on my skin, wind in my hair, whitewater under my kayak

Blog thumbnail

About this blog

Leaving my job behind I started travelling, feeling alive:

Whitewater kayaking Chile`s pristine rivers, trekking in Patagonia and beautiful Purnululu National Park and rockclimbing amazing Mt. Arapiles in Australia. Plus the chance to take pictures on the day of the duststorm, when Sydney was glowing red - amazing!

And things only get better from here: Read the recent entries to see us climb an active volcano at night and follow us how we made my childhood dream come true: Buying horses and travelling a couple of months on horseback around pristine Patagonia.

While I am writing this, Patagonia`s unique rivers are threatened by plans to build hydroelectric dams. I hope my generation won`t be the last to see them flow...

German version: Eine Auszeit vom Job, reisen, das Leben spüren: Ich habe seit Januar 2009 das Vorrecht, mich von den Wildflüssen Chiles davontragen zu lassen, die Felsdöme des Purnululu-Nationalparks in Australien zu erwandern, das Klettermekka Mt. Arapiles zu geniessen und mich von Sandstürmen überraschen zu lassen, die Sydney in ein leuchtendes orange hüllen. :)

Und noch grössere Träume werden wahr: In den neueren Einträgen könnt Ihr mitverfolgen, wie ich einen aktiven Vulkan bei Nacht besteige und wie mein grosser Kindheitstraum wahr wird: Eine mehrmonatige Reise mit dem eigenen Pferd - und das in der Wildnis von Patagonien.

Während ich diese Zeilen schreibe, stehen die einzigartigen Wildflüsse Patagoniens in der Gefahr, Staudammplänen zum Opfer zu fallen.

• soon and very soon..
  • Nov  3, 2010
Trip Start Jan 12, 2009
Trip End Dec 31, 2010

There are 143 entries in this blog

Start your own travel blog