Countdown to adventure...

@ Home
@ Salm

Flag of Belgium  , Flanders,
Wednesday, April 21, 2010

Op dit ogenblik is de aftelling naar het grote vertrek begonnen..

Het idee om deze solo raid uit te voeren , ondersteunt nog twee andere feiten :

1) Niet enkel die stofwolk is een probleem , maar enerzijds trakteer ik mezelf  hierdoor op een uitzonderlijk reisje , waarmee ik tevens wil bewijzen dat vijftigers absoluut NIET uitgerangeerd zijn , zoals bv  op de arbeidsmarkt beweerd wordt...

2) Anderzijds , met het steeds toenemende "auto"verkeer , en dichtslibbende wegen , wil ik bewijzen dat er degelijke alternatieven bestaan om zich te verplaatsen. Een scooter lijkt in mijn ogen, bij normale weersomstandigheden, een volwaardig alternatief om zich in ons kleine landje te verplaatsen ..
Het is zuinig, je staat niet in de file, en zelfs de parkeermeter mag je negeren.
Vergeleken bij de trip van zo'n 5800 km die ik ga ondernemen , is de 60 km van Antwerpen naar Brussel een peulschil..

Verleden jaar deed ik Antwerpen - Mont Ventoux (2 keer) - Ste Maxime (St-Tropez) heen en weer.
Dit ging zo makkelijk en was zo aangenaam, dat ik ineens de lat nu wat hoger..

De scooter is een (echte) Vespa GTS 250cc met topsnelheden van 130 km/uur
hierbij een paar foto's van verleden jaar ..

That's it 4 today.. folks

Maintenant le compte à rebours avant le départ est mis en route..

Mon idée d'effectuer ce raid en solitaire , soutient deux autres théories :

1) Apart le fameux nuage de poussière, je m'offre un voyage unique et exceptionnel, mais je tiens à prouver qu'un quinqagénaire n'est absolument PAS à déclasser ou dépassé comme prétendent beaucoup de sociétès dans le marché de l'emploi ..

2) D'autre part, vu le le traffic grandissant de "voitures" sur nos routes, entrainant de plus en plus de files et de bouchons , jusqu'a l'infarctus , je peux prouver , qu'il existe encore d'autres moyens de locommotion, simples et pas chers.., en cas de situation méteoroloques normales ..
Ma Vespa est économique , et je passe à travers toutes les files.., je peux même ingorer les parkmètres (voleurs va.. !!)
Comparé au vayage de +/- 5800 bornes, les 60 km entre Anvers et Bruxelles sont une rigolade ..

L'année passée je me suis fait Anvers - Mont Ventoux (2 fois) - Ste-Maxime (83) allez-retour.
J'ai été surpris de l'aisance et la rapidité, a laquelle j'ai effectué le trajet, que je me permets d'élever mon but cette fois-ci ..

Mon scooter est une vraie VESPA GTS 250cc avec des vitesses montant à 130/140 km/h (attention aux flahs .. :-)    )

Ci-joint quelques photo's de ce périple ..

C'est tout pour aujourd'hui ..

A++