Portland

Fort Williams State Park Cape Elizabeth

Flag of United States  , Maine
Sunday, July 8, 2012

Onze derde bestemming was Portland en omgeving.

Op weg naar Portland hebben we een tussenstop gemaakt in Ogunquit. Een schitterend plaatsje. In Ogunquit de marginal way walk gedaan en genoten van de "ocean views".

In Portland de volgende ochtend naar Cape Elizabeth gereden en lekker gezond aan het strand, Vervolgens Fort William State park bezocht en het lighthouse van cape Elizabeth.
Bij een trailer het beste broodje met kreeft gegeten tot nu toe. Heerlijk in de zon.

's-Middags naar Portland zelf en een leuke stadstour gedaan. We waren de enige toeristen op de tour dat maakte dat we een informele rit door deze stad hebben gehad. Met een chauffeur-gids die heel veel kon vertellen.

Portland is een stad die van de visserij industrie een ommezwaai maakt en kunstenaars aantrekt. De moeite van een bezoek waard.

's-Avonds heerlijk gegeten bij "Petite Jacqueline", een aanrader. Portland staat sowieso bekend als een stad met goede restaurants.

Zie ook: http://www.visitportland.com/

Portland we will come back some day!