Aspen, Vail a Beaver Creek

Trip End Jun 23, 2008

Flag of United States  , Colorado
Tuesday, May 27, 2008

Co bychom to byli za cestovatele, kdybychom nenavštívili ta největší střediska zimních sportů – a to Vail a Aspen. Proto je program na dnešek zcela jasný. Mimoto pokusíme ještě štěstěnu, která by nám měla dopomoci k tomu, aby byl otevřen jeden z nejvýše položených průsmyku Coloradské oblasti.

První středisko bylo postaveno prakticky „na zelené louce" s množstvím lanovek a více ne 200 sjezdových tratí. V okolí se nachází několik golfových klubů, příznivci adrenalinových sportů si pak můžou zkusit sjet nějakou sjezdovku na celoodpruženém bajku.

Nejkratší cesta do dalšího centra zábavy vede přes Independence Pass. Nikde jsme nenašli zmínku, že by byl uzavřen a tak to zkoušíme. Silnice se obtáčí kolem strmých úbočí, přes mosty a skrz území, která na fotkách vypadají jak vystřižená z dokumentů National Geographic. Chvíli se s námi pokouší závodit liška, ale nevydrží a vzdává to. Za nějaký čas se dostáváme k nejvýše registrovanému městu v USA – Leadvillu. Projíždíme hlavní třídou s nezaměnitelnou atmosférou, zatímco na periférii chátrají polorozpadlé opuštěné hornické stodoly.

Od maníků opravujících zdejší komunikace se dovídáme, že sníh ještě neroztál a proto je road close. Navigace ukazuje ještě nějakou cestu, ale vzdáváme to, jedeme zpět a pak přes Glenwood Springs do Aspenu. Z malé těžařské osady (stříbro) vyrostlo honosné městečko s výstavními paláci a hotely. Nejedna filmová hvězda tu má své sídlo. Vleky tu nejsou zrovna nejlevnější, ale tím se milovníci hlavně zimních sportů určitě nenechají ovlivnit.

Dnešní den končíme v motelu u Grand Junction. Ještě předtím stihneme obědo-večeři v novém foodu a to Taco Bell. Ne že by byl špatný, ale určitě se tu dá najíst lépe.