Krasnodar

Trip End Sep 30, 2012

Flag of Russian Federation  , South Russia,
Thursday, September 6, 2012

Autobus jechal planowo nie było żadnych niespodzianek , odprawa promem za miejscowością Kercz też bezproblemowa . Wydawało nam się , zemożemy miec problemy z wjazdem ponieważ nasza wiza ważna jest od06.09 a my przekraczaliśmy granice jeszcze 05.09 i czekaliśmy jak najdlużej można było z odprawą . Okazało się jednak że różnica jednej godziny powoduje że nie mamy problemu i do Krasnodaru docieramy o 5.30 . Odprawa promowa przy wjeździe do Rosji odbywa się tak jak u nas na lotnisku , bramki przeswietlanie bagażi itp.
O godz 6.10 mamy autobus do Odessy ale ale w kasie nie można zapłacić kartą , bankomat nie chce wypłacić pieniędzy z żadnej karty , kierowca nie chce dolarów , i euro twierdząc że te pieniądze do niczego mu nie są potrzebnie - i chyba ma racje. Ostatnia deska ratunku to kolej, na szczęście dworzec Krasnodar-1 znajduje się na przeciwko autobusowego. I to był strzal w 10. Paszporty , kilka kwitów do podpisu ,karta płatnicza i udało się . Kiblujemy w zale VIP-a do 8.07 . Do ostatniej chwili nie wiadomo na który peron przyjedzie pociąg , ajedzie on z Moskwy do .....
Dworzec w Krasnodarze bardzo okazały czysty , nie ma żadnych meneli wejście odbywa się przez bramkę elektroniczną jak na lotnisku
Jedziemy w wagonie nr 17 jest to wagon sypialny ale otwarty nie ma przedzałów ,bety porozkładane baby i faceci w gaciach - niezły czad. Miejsca z Józkiem mamy oddzielne tak nam dali i już wladza radziecka wie co robi.