Pemberton en de Karri Trees

Trip Start May 13, 2008
Trip End Apr 05, 2009

Flag of Australia  , Western Australia,
Saturday, November 15, 2008

14-11-08: In de ochtend afscheid genomen van iedereen en op pad gegaan. Even gestopt bij de Coles voor het nodige zuip en vreetwerk en verder gereden richting het zuiden. Op de weg naar Pemberton nog gestopt bij de Diamond Tree Lookout. Ze hebben in de regio hier een aantal van deze Karri bomen staan die gebruikt werden om te kijken of er bosbranden ontstonden. Mensen klommen in de boom en zaten de hele dag bovenin een hutje rond te kijken naar rook. Ik ben ook naar boven geklommen (52 meter) en geloof me, echt fijn is het niet om dat te doen. Vrij weinig beveiliging, als je een keertje misstapt kan je zo beneden liggen. Als je een meter of wat geklommen hebt en naar beneden kijkt door de "treden" krijg je spontaan hoogtevrees :D

15-11-08: Naar het vistor center geweest voor wat info over de Karri Forest Drive, een 80km lange route door het bos wat in de omgeving van Pemberton ligt. In het National Park nog met enige moeite (stukken oude boom en takjes om de camera enigszins horizontaal te krijgen) een foto gemaakt waar ik zelf ook op stond, bij de Walk Through Tree. Later de dag vanaf de camping naar de Gloucester Tree gelopen die bijna IN Pemberton stond, die toch maar even niet beklommen... maar de japanners die er wel een stuk ingegaan waren stonden 10 meter van de grond en durfden niet meer hoger en ook niet meer terug, altijd leuk om even te kijken.
Op de terugweg vanaf deze boom zag ik bij een huis in een woonwijk een klein vrachtwagentje staan met een berg film apparatuur erin. Een paar gasten waren een hoop van het spul het huis in aan het zeulen, voor de lol even gevraagd wat ze aan het filmen waren en direct werd er via de walky-talky iemand gehaald die er meer over wist. Of ik wat te doen had, werd er gevraagd... want ze hadden mensen nodig die op het "feestje" waren wat ze aan het filmen waren. Ik vond het redelijk interessant en had niks te doen verder (gek he). We moesten even wachten tot er "aaaaand cut!" geroepen werd en daarna werd ik door het huis naar de achtertuin gebracht. Daar stond de hele zooi opgesteld, professionele camera, 20 man personeel, licht, geluid en zelfs een dolly (rails waar de camera over rolt). De film heet Bitter Art, geen grote Hollywood productie maar meer een film waarmee ze naar Cannes gaan. Ik heb geen rol gespeeld ofzo, maar was dus een gast op het verjaardagsfeestje van de hoofdrolspeler. We stonden met een man of 20 in de achtertuin met nep-bier, nep-wijn en echte cola en moesten zonder geluid te maken doen alsof we hele interessante gesprekken hadden. Op zich lachen om een keer mee te maken. Ik heb de hele avond verder mogen rondhangen om te kijken hoe de opnames verder gingen. Ze gingen na de opnames in Pemberton helaas meer opnames in Perth doen, maarja.. daar kwam ik net vandaan.