Perth

Trip End Apr 05, 2009

Kenlorn Caravan Park en bij de familie Jensen

Flag of Australia  , Western Australia,
Wednesday, November 5, 2008

03-11-08: TomTom heeft mij in 1x naar het Visitor Centre gebracht, je kon er gratis parkeren. Waarschijnlijk de enige plaats in Perth waar dat kan, het is een auto onvriendelijke stad. Maar in tegenstelling tot Nijmegen hebben ze hier het OV wel gratis gemaakt en goed geregeld. Bij het Visitor Centre even wat geinformeerd over de beschikbare campings, een aantal gebeld omdat het erheen rijden meer tijd kost (dwars door zo'n stad) en bovendien veel diesel. De goedkoopste was 20 per nacht, 8KM van de stad en maar 10 minuten lopen van een treinstation. Op de camping stond een Duits stel die ik ook bij Monkey Mia gezien had, we hebben vanwege de regen met z'n 3en wat pizza's gehaald bij de lokale Domino's.

04-11-08: Ik had gisteren in de stad al wat geinformeerd naar werk, maar IT werk voor korte termijn is gewoon niet te vinden. Vandaag nog even bij een ander bureau geweest, maar ook hun hadden alleen maar werk op een boerderij ergens 100km buiten Perth. Moest er nog minimaal 3 maanden zitten ook... nee dank je.
Verder even wat geinternet vandaag en de botanische tuinen in Kings Park bekeken, het kan nog steeds niet tippen aan Sydney :) In de avond nog even naar de bios gereden in de buurt, daar RocknRolla en Burn After Reading gezien... goeie films!

05-11-08: Vandaag nog een keertje de stad in geweest om het weblog bij te werken en wat meer van de stad te zien.

06-11-08 tot 13-11-08: Ik had van de mensen die ik in Monkey Mia ontmoet had een adres gekregen en een telefoonnummer. Voor de gein toch maar eens gebeld en ze vroegen of ik in de buurt was, op zich wel... paar kilometer, of ik anders niet gewoon even langskwam. Daar aangekomen wilden ze dat ik voor het eten bleef en ik kon in de voortuin parkeren en slapen in de auto, allemaal geen probleem! Søren heette de man en Elena heet zijn vrouw.
In de dagen dat ik er geweest ben heb ik wel wat dingen gedaan... ik ben meegeweest naar de kleuterschool van Freja, een van de dochtertjes.. leuk om eens te zien hoe dat hier gaat. Ouder(s) blijven er dus vrij lang bij in de ochtend (elke ochtend) en soms gaat een moeder zelfs een voorlees uurtje doen. Søren ging vandaag een praatje houden over de dolfijnen die ze gezien hadden in Monkey Mia, hij had de videocamera meegenomen en liet op de TV ook wat video materiaal zien. Achteraf natuurlijk een hoop vragen van de koters.
In de middag heb ik de hond, Ras heet ie, meegenomen voor een flinke wandeling naar het dorp. Er zat daar namelijk een winkeltje met (onder andere) Nederlandse spullen! Ik wist niet wat ik zag, hagelslag, vlokken, pannekoekenmix, appeltaartmix, alle soorten drop, appelstroop en .... Bolletje kruidnoten. Het was natuurlijk november dus ik zat al te balen van het feit dat ik geen kruidnoten zou kunnen eten dit jaar, gelukkig had het winkeltje 0.5, 1 en 2 kilo zakken, dus ik heb maar even een kilotje meegenomen. De familie wilde het vast ook wel eens proberen. Dat had ik goed gegokt.. de dingen vielen vrij goed in de smaak en de zak was echt in no-time leeg, top spul!
Verder heb ik een echte appeltaart gemaakt, die perfect gelukt was en ook vrij kort van de wereld heeft mogen genieten. Ze hadden een mooie oven, dus ik heb ook een dikke funzige lasagne in elkaar gezet. Zowel de appeltaart als de lasagne zonder de mix zakjes, want die hebben ze niet hier bij de supermarkt. De foto's spreken voor zich... tussen de kookprojecten door heb ik Søren nog geholpen waar het kon met klussen in het huis. Hij leek een beetje op Tim "The Toolman" Taylor, van Home Improvement. Hij was overal aan het bouwen en maakte niks af, begon weer aan wat anders en maakte ook dat niet af. Overal bouwrommel en geen een kamer, ook niet de badkamer, was af.
Op een avond gingen ze met z'n allen naar het Festival Of World Magic, ze hadden gratis kaarten gehad van de zus van Elena. Ik mocht mee al wisten ze niet of ze genoeg kaarten hadden. Waarschijnlijk mochten de 2 dochters gratis vanwege de leeftijd, in dat geval hadden ze te veel kaarten. Bleek uiteindelijk zo te zijn, dus ik kon gratis mee. Redelijke show met een illusionist en 2 gast optredens, een jongleur uit Duitsland en een banjo act uit de States.

We zijn ook met z'n allen naar een (gratis) "Playgroup" dag geweest, een speciale dag voor kinderen in een park waar ze allerlei opblaasspul hadden staan, een mobiele kinderboerderij en zelfs face painting. De foto's die ik er gemaakt had (ze hadden zelf geen digitale camera en de rolletjes waren op) heb ik de volgende dag even geprint bij een K-Mart... dat gaat bijzonder goed.. niet te zien dat het digitale foto's waren.
Op de laatste avond daar nog een BBQ gehouden, want ja... dat is toch echt Australisch!

Voor zover Perth, de volgende dagen vind je in het volgende verslag!