Broome

Trip Start May 13, 2008
Trip End Apr 05, 2009

Flag of Australia  , Western Australia,
Sunday, October 19, 2008

17-10-08: Vandaag op zoek gegaan naar een winkel waar ze van die koelkasten hebben voor in de auto. Ik heb een kleine soort van koelbox met een fannetje in de zijkant die de warmte ontrekt met een klein printplaatje met een transistortje erop ofzo. Een volgeladen accu wordt echter in een halve nacht leeggetrokken door het ding. In de winkel hadden ze toevallig een 2e hands Waeco staan en die werkt met een compressor en is dus niet zo energie onzuinig.
Hierna ben ik op zoek gegaan naar de camping aan het strand die ik de dag ervoor gezien had toen ik naar de staircase was wezen kijken. Prima camping voor minder geld dan degene buiten de stad. Op de tentplaatsen stond een Landrover Freelander met Nederlandse kentekenplaten, uiteindelijk tot redelijk laat zitten praten over van alles en nog wat met de eigenaar van de wagen. Hij had problemen met de wagen, maar bijna nergens in Australie weten ze iets over Landrovers, laat staan dat ze het kunnen repareren.
In de avond was er weer netjes genoeg bewolking om geen zak te kunnen zien van de staircase...

18-10-08: Vandaag niet veel gedaan, de 'nieuwe' koelkast bleef een error geven dus ik ben even terug gegaan naar die winkel. Een te lage spanning betekende de knippercode van het ledje. De verlengkabel die ik erbij had gehaald was blijkbaar te lang/te dun want als ik die ertussenuit haalde deed hij het wel. Dus maar een stuk dik snoer van de rol gehaald en wat van die sigaretten pluggen om zelf zo'n ding in elkaar te zetten.

19-10-08: Paul, de eigenaar van de Landrover wilde verkassen van de tentplaats naar een plek in de schaduw. Het is in Broome vrij warm en zeker in de zon. Echter, de wagen sloeg helemaal niet meer aan. Geen idee wat het kon zijn, de startmotor draaide gewoon... geen brandstof was een mogelijkheid maar hij had hem de dag ervoor rijdend weggezet dus het was compleet onlogisch. Uiteindelijk heb ik hem met de Landcruiser naar de nieuwe plaats gesleept. Morgen had hij een afspraak met de garage in Broome die wat van Landrovers horen te weten, ik zou hem daar dan ook even heen slepen. Als ik wilde mocht ik op de nieuwe plaats komen staan, in de schaduw en met stroom... daar heb ik gelijk maar even de koelkast aangezet zodat m'n accu even rust had.

20-10-08: Vandaag de Landrover naar de garage gesleept. Onderweg reden we langs een stel wegwerkers met een rustig gangetje en er werd gelijk geschreeuwd "Oi, that's how I like it! A Landcruiser towing a fucking Landrover! Yeaah!". Aan het eind van de dag konden we de wagen ophalen, hij startte in ieder geval weer. Er zaten mieren IN de relais. Het kwam 'wel eens' voor, niet vaak maar toch. Je moet er maar opkomen om dat te controleren. Het probleem waarvoor hij in eerste instantie kwam was wel gelocaliseerd, er zat een enorme scheur in een rubber slang van het uitlaat recirculatie systeem. Geen idee hoe het erin kan komen ... maar de wagen liep er niet echt lekker meer door. Onderdelen besteld, moeten uit Perth komen dus dat duurde een paar dagen.

21-10-08 tot 23-10-08: Niet echt veel gedaan, beetje gelezen, geinternet en wat boodschappen gedaan ... want Paul hield van lekker koken. De diners waren dan ook super de afgelopen dagen.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om verder te gaan... de 24ste ben ik dan ook vertrokken uit Broome.