Darwin

Big4 - Free Spirit

Flag of Australia  , Northern Territory,
Wednesday, September 17, 2008

15-09-08: We hebben een camping gevonden die enigszins in de buurt van de stad ligt, 'maar' 10KM van het centrum. Hier is het niet zo heel dik bezaait met campings en dat is te merken in de prijs.
Ik heb op de plaatselijke sloop weer wat stukjes voor de auto gevonden, een setje verstralers voor op de bullbar, degene die erop zaten waren vrij gaar en zo tegen de avond is het verdomd makkelijk om wat meer licht te hebben met oog op de skippies. Later vandaag zijn we nog even naar de stad gereden om te kijken of er misschien wat aan werk te vinden is. Helaas zijn ze hier vroeg met sluitingstijden, het meeste was al dicht.

16-09-08: Vandaag weer naar de stad geweest, internet.. DVD's gebrand... en bij wat uitzendbureaus even een CV afgegeven.

17-09-08: Een van de duitsers met wie we Savannah Way gereden hebben stuurde een SMS om te vragen of we niet met z'n allen naar Lee Point konden gaan. Er is daar een wandelroute door het bos en over het strand. Het was alleen erg heet zo midden op de dag....
In de avond heb ik een nieuwe stuurkogel erop gezet die ik op de sloop had gehaald. Hij was gloednieuw, de sloop had namelijk veel uit voorraad leverbaar en dit spul zelfs nieuw in doos.

18-09-08: Weer naar de sloop, gelukkig zat hij om de hoek van de camping, ik was nog wat kleine dingen vergeten. Een stootrubber voor het eindpunt van de vering was afgebrokkeld.... hierna even de wielen laten uitlijnen omdat ik natuurlijk die kogel vervangen had. Eenmaal terug op de camping belde iemand van een speciaal uitzendbureau voor harvest werk naar Rudi. Hij had zich daar ingeschreven namelijk. Ze had werk op een mango boerderij niet ver van Darwin en vroeg of we interesse hadden.... dat hebben we wel. Of we even op het kantoor langs konden komen, ze hadden mijn gegevens natuurlijk nog niet. Dat gedaan en daarna even bij de supermarkt voor wat dagen eten gehaald. De boerderij was zo'n 50KM verderop ...

... wat daar allemaal is gebeurt, lees je in het volgende verhaal.