Litchfield National Park

Diverse campings

Flag of Australia  ,
Friday, September 12, 2008

12-09-08: Afscheid genomen en wat e-mail adressen uitgewisseld, we zouden in Darwin nog wel even wat gaan drinken met z'n allen. We zijn nog even gestopt bij de Wooly's in Katherine en daarna op weg gegaan naar Litchfield. We wilden graag de Florence Falls bekijken, maar het was al te heet om de looproute erheen nog te doen. Gelukkig zat er een bush-camp bij, daar zijn we maar gaan staan... morgen ochtend konden we dan rustig de route lopen in wat koeler weer.

13-09-08: 6 uur op, ontbijt en direct gestart met de tocht. Erna ingepakt en een paar KM terug gereden om een gratis praatje bij te wonen over de Magnetic Termites. Op de wc bij de camping hing een briefje waar dit op aangekondicht werd. Het was op 2 dagen in de week en vandaag was er toevallig 1 van. Op zich interessant om wat meer te horen over deze termieten... maar de ranger die het praatje hield was niet zo heel uitgeslapen, hij was wat sloom en moest erg vaak hard nadenken wat hij nou ook alweer moest vertellen.
De vervolgroute bracht ons bij de Tolmer Falls, Green Ant Creek en de Wangi Falls. Bij de laatste zijn we op de camping gaan staan omdat het ook nu weer te heet was om iets te ondernemen. De looproute bij de Wangi Falls staat dus ook weer gepland voor morgen ochtend.

14-09-08: Vroeg op om de looproute te doen, helaas kon je niet echt dicht bij de Falls komen... althans, boven op de berg. Onderaan de falls was een grote plas die als zwembad diende. Het laatste punt in het park was de Bamboo Creek Tin Mine. Hier hebben we wat mijn-geschiedenis opgepikt. Volgende stop: Darwin.