Nitmiluk National Park

Diverse campings

Flag of Australia  ,
Wednesday, September 10, 2008

10-09-08: Gisteren hadden we al even geinformeerd naar de mogelijkheden om een kano te huren. Een van de Duitsers had hierover gehoord en wilde dat wel even checken. We vonden het een plan om dit met z'n allen te gaan doen. Je peddelt zelf door de Gorges heen. We hebben vanmorgen per 2 man 1 kano gehuurd voor een dag. Dit was een paar dollar duurder dan een halve dag en je hebt dan geen gestress om op tijd terug te zijn. Om 8:30 begonnen we vanwege de hitte die er eigenlijk voor zorgt dat je gewoon niks meer kan/wil doen. We waren een paar uur later aan het eind van de 3e gorge, dat was het punt waarop je eigenlijk niet verder kon zonder veel moeite. Het verhuurbureau zei dat je dan een redelijk eind moet zeulen met de kano over veel stenen. We besloten om hier een lunch te gaan doen en zijn daarna weer aan de terugvaart begonnen. Al met al een geslaagde dag en ook gegarandeerd spierpijn morgen.

11-09-08: De voorspellingen komen uit, weinig zin om te bewegen ... en dat hebben we allemaal een dag volgehouden. We konden ons nog wel zover dwingen om wat foto's uit te wisselen. Gelukkig had er eentje een laptop meegenomen.

12-09-08: De Duitsers wilden in 1x door naar Darwin, wij wilden graag eerst nog even stoppen in Litchfield National Park....

... hoe dat verder gaat ... lees je in de volgende entry ;D