Duiken op de Great Barrier Reef

Trip End Apr 05, 2009

Cairns Holiday Park

Flag of Australia  , Queensland,
Thursday, August 28, 2008

Deze week heb ik een 5 daagse PADI duik cursus geboekt in de stad. De 27ste is de eerste dag!

27-08-08: Vroeg op vandaag, want al vrij vroeg staat er een busje van ProDive op de stoep. De eerste dag hebben we de hele ochtend in een klaslokaal gezeten, hier werd videomateriaal getoond over het lesmateriaal en zo nu en dan werd wat mondeling toegelicht. Na de middag hebben we in het zwembad gezeten om de zogenaamde "skills" te leren voor het certificaat.

28-08-08: Weer vroeg op vandaag voor de pick-up. De dag is nu omgekeerd, we beginnen in het zwembad en zitten de middag in het lokaal. Aan het eind van de dag hebben we het meerkeuze examen waarvoor iedereen (zo'n 15 man in de groep) is geslaagd.

29-08-08: Vandaag moet ik nog vroeger uit bed, om 6 uur halen ze me op om met de boot de zee op te gaan, naar de reef! Vanwege de wind was het echt een extreem ruige tocht, de pillen die ik netjes op tijd ingenomen had hielpen echt niet meer... ik was niet de enige met problemen trouwens. Eenmaal op de reef hebben we nog 2 duiken gedaan voor het certificaat. Ook hier moesten we weer skills oefenen, maar nu op zee.

30-08-08: Voor het ontbijt doen we een duik, na het ontbijt de laatste duik voor het PADI certificaat. Iedereen is nu officieel duiker en mag tot 18 meter zonder instructeur (maar met een "buddy") duiken. In de middag hebben we allemaal nog een duik gedaan, maar nu natuurlijk zonder instructeur en met een camera die ik gehuurd had in de stad.

31-08-08: Vandaag hebben we weer een duik voor het ontbijt. Ik ben inmiddels redelijk gewend aan de boot en overleef het zonder pillen. Na het ontbijt doen we nog 2 duiken en na de lunch gaan we weer terug naar Cairns. Ook nu weer een ruige tocht, maar de pillen helpen dit keer goed! 's avonds is er een soort van afscheid diner bij een tent in de stad.

We gaan 1 september op weg naar Darwin, via de Savannah Way. Dit is dus geen asfalt ;)