ANDORRA 2. GUN

Sunday, November 20, 2011

20 EKIM
ANDORRA`DA 2. GUNUMUZ

Sabah Liza benden erken kalkti. Alisverise cikti. Bana Chrismis hediyesi almis. Hep beraber oldugumuz icin bana supriz yapmak icin yalniz gitmis.

Sonra oglen saati beraber ciktik dolasmaya. Otel Andorra`nin icinde ana cadde uzerinde. Pazar olmasina ragmen dukkanlar acik. Biraz bakindik biraz alisveris derken sabah kahvaltisini hafif ettigimiz icin dun aksamki restauranta gittik yine. Ben yine sogan corbasi ve soslu balik yedim. Liza da ayni corbadan ve soslu somon yedi. Yemekler muthis. fiyat 10 euro kisi basi ve tatli da dahil. Cok guzel bir aile restauranti havasi var.

Genel olarak elektronik, sigara icki oldukca ucuz. Malboro 2.70 euro, johny walker 1 litre 9 euro. Benzin 1,20 euro (Fransa ve Italya`da 1.55 civari aldik hep). Otel 4 yildiz 40 euro. Makul yani. Sokaklar guzel, buyuk magazalarda var kucuk dukkanlarda. Etraf daglarla cevrili. Biraz yagmus ciseledi sonra hava guzellesti.

Liza Milano alisveris acisindan buranin yaninda solda sifir kalir dediki bence de oyle. Kucuk Amerika gibi bir yer. Sakin, temiz, turisti kaziklama mantigi yok.

Ogrendigimize gore 2 odali ev kirasi 800 euro, asgari ucret 1000 euro imis. Genelde kazanclar 1200 euro civarindayis. Andorra yerlileri zengin oldugundan yillardir baska ulkelerden calistirmak icin yalvar yakar insan ithal etmisler ama ilk defa bu sene 500 Andorra`li issiz kalinca bu sene disaridan calisan gelmesine izin vermemisler.

Gelir vergisi yok sadece yuzde 4 (dort) KDV var.Oda 2-3 yil once konmus.

Hastaneleri var ama onemli vakalari Fransa yada Ispanya`ya gonderiyorlarmis. Doktorlarin hemen hepsi Guney Amerikali imis.

Yillarca kilise yonetmis ulkeyi, 5 senedir secimler yapiliyormus. Ama 3 yil hukumet sonra 2 yil kilise yonetiyor gibi bir siralama yapmislar. Kilise guclu anlasilan. Andorra`lilar icin dar goruslu insanlar diyorlar. Birazda bencil olduklari soyleniyor. Bizim gorduklerimiz sevimli, rahat yardimsever birazda mahcup insanlar.

Ulkenin tum geliri turizmden. Bir tek ufak bir kredi karti uretim yeri varmis. Hayvancilik`ta ileriymis. Hayvanlar dogal ortamda otladiklarindan etleri lezzetli.

Yemekten sonra biraz daha turlayip sonra arabaya gittik. Malesef Fransiz sim carti burda cekmiyor. O yuzden otelde iphone`a haritayi yukleyip ciktik yola. 10 km kadar uzaklikta 2 kasaba gezdik. Ortalik sakin, turistler yilbasi uzeri birde fransiz`larin subattaki okul tatilinde geliyorlarmis.

10 km kadar daha dag yolundan (yokus yukari) gidip karla bulustuk. Guzel selaleler gorduk. Biraz kartopu oynayip tekrar merkeze donduk. Kiliseyi ziyaret ettik.

Sonra 80 cm boyunda bir Noel Babasatin aldik. Biraz da Chrismis susleri, sigara, icki, vs... Otelin tavsiye ettigi termal havuza gittik. adam basi 35 euro. Brosurunu inceledik ama ufak bir havuz. 70 euroya degmez. Sonra dolasa dolasa guzel bir restaurant bulduk. Yine fix menu 10 euro, yine cok memnun kaldik. ANDORRA`DA KAPALI ALANDA SIGARA YASAGI YOK !!!!!!!!!!!!!!!! Nostalji oldu :-)

Andorra gercekten gorulmesi gereken biryer. Kayak icin gelmiyorsaniz 2 gece yeterli. Barcelona`dan arabayla 3 saat. Pegasus ve Spanair Sabiha Gokcen-Barcelona direk ucuyor. Biz gecen Mayis`ta Spanair ile valla yalan olmasin ama Barcelona-Istanbul ayagini vergiler dahil kisi basi 35 euro`ya ucmustuk. Spanair star alliance uyesi, Lufthansa`nin yan kurulusu. Iyi havayolu.

Bu arada Bilbao`dan donuse gececegiz. Donusumuz 20 Aralik`i gececek gibi. 23 Aralik icin Venedik - Yunanistan feribot biletini simdiden alsakmi diye dusunmeye basladik. Cunku Chrismis 24 aralik`ta. Feribot fiyatlari ucuk rakamlara cikabilir. Ama 3-4 gece Zell am see`de kalip kayak yapmakta istiyoruz. Bakicaz artik.

Otele donus, yarinki rotamizi inceleme, zaragoza ve Bilbao`daki hotel rezervasyonlarini yapma vs... Hadi iyi gecelerrrrrrrrrrrrr

Post your own travel photos for friends and family More Pictures