GECTIK FRANSA`YA - MONACO MONTE CARLO

Flag of Monaco  ,
Friday, November 11, 2011

11 Kasim Cuma Monaco - Nice

BUGUN 11/11/2011 :-) duzenli intizamli yani ...

Sabah Rapallo`da cikip kahvalti ettik. Sahilde yuruduk. Is gunu olmasina ragmen sahil sabah 10.00`da oldukca kalabalik. Genelde ileri yasli, torununu gezdirenler var. Ama ileri yasli Italyan hanimlari sikidim sikidim giyinmisler suslenmisler.Masallah dedik.

sonra yola dustuk. Sahilden gidip Fransa`ya gececegiz. Malum artik sinir, kontrol falan yok. Italyan otobani bitiyor, parasi odeniyor, Fransiz otobani basliyor. Italya tarafinda yollar hep dardi. Bizim duble yol diye bildigimiz yollari (hemde cok daha dar ve virajli olanlarini) dahi parali yol yapmislar. Otobanlar zaten parali. Duble yol olanlarinda insan gercekten yoruluyor. Yol dapdaracik 2 serit. Virajda tir sollamak tehlikeli. Genelde sag serittten makul hizda gittik. Rapallo`dan Fransiz sinirina kadar 2saat parali yoldan geldik ve 20 euro odedik. bu 2 saat boyunca belki 30 tane tunel (uzunluklari 1km ile 3 km arasi degisiyor) ve 30 tane kopruden gectik. Daglar denize dik ve aralari hep vadi. Bu yuzden tunel ve kopruler uc uca eklenmis. Bu yuzden pek manzara goremedik ve acikcasi 2 seritli bu duble yol beni yordu.

Neyseki Fransa`ya gecince yollar belirgin sekilde genisledi ve keyifli hale geldi.

Biraz daha devam edince Monaco tabelasini gorup girdik. Arabayi park edip Monaco`yu dogu tarafindan yukaridan seyrettik. Cezbedici. Sonra kivrim kivrim yollardan merkezine indik. Monaco biri kucuk biri orta boy yanyana iki koy etrafinda kurulu. Biz bati tarafinda olan kucuk koya gidip arabayi otoparka biraktik. Sonra otobuse binip esas merkeze geldik.

Duzenli bir sehir havasi var. Otobus beklerken konustugumuz bir kadin normal ev kiralarinin 800 euro civari oldugunu soyledi. Otobusler dakik, duraklarda LCD ekranlardan kac dakika bekleyeceginiz vs bilgileri anlik olarak veriliyor.

Tam marinanin yanina lunapark kurmuslarki bence o asalete yakismamis. Marina boyunca deniz sol tarafimizda kalacak sekilde yuruyup (10 dakikada) Monte Carlo`ya geldik. Etraftaki otel ve rezidence binalarin gorunusu heybetli. Asil bir hava var. Monte Carlo`da 3 kumarhane var. Biri ucretsiz ama icerisi bildiginiz basit bir kumarhane. Canli oyun masasi yok. Sadece makinalar var. Oteki ikisi paraliymis (giris 10 euro). Monte Carlo meydaninda bolca fotogra cektik. Aksam oldugundan ve ustumuzde gunluk kiyafetlerimiz oldugundan, bir seyler yiyip otobusle arabaya donduk. Kumarhane olayi icin yarin yada ertesi gun aksam guzel giyinip bir daha gelecegiz:-)

Sonra Nice`e devam ettik.

Fransizlar yollari guzel yapmislar ama Monaco`dan yola cikarken 2 euro, 20 km git, otobandan Nice`e cikarken 3 euro... Nasil istir anlamadik. Yolun hem basinda hem sonunda para odedik. Ustelik para toplama yerlerinde sadece makinalar var, insan calismiyor. Resmen para basiyorlar.

Arkadasim Hakan ailesiyle gecen yaz buralari gezmisti. Onun tavsiyesiyle oteli Nice`te tuttuk. Otel Nice sahiline 8 km uzaklikta ve tam Nice`in kuzeyinde. Bir tepenin tam tepe noktasinda. Otele yakin bir restaurantta yemek yedik ve otele yerlestik. Otel sanki Kazdag`larinda bir butik otel havasinda. Sakin, Etraf yesillik. Resepsiyondaki adam sakin, guleryuzlu. Hosumuza gitti. Yalniz soyle bir kotu tarafi var, otel gecelik 2 kisi 50 euro, 2 kisi kahvalti 20 euro :-) Kahvalti da oyle brunch tarzi falan degil, bildiginiz 3 yildizli Avrupa oteli kahvaltisi. Zaten ayni tarz kahvaltiyi artik icimiz almiyor. Yok dedik kahvalti kalsin.

Yarin Cannes ve Nice insallah.

Post your own travel photos for friends and family More Pictures