I FOUND MY LOVE AT PORTOFINO

MILANO`DAN CIKIS, PORTOFINO, GECE RAPALIO`DA KONAKLAMA

10 Kasim Persembe

Milano - Portofino - Rapallo

Sabah 10 gibi otelden toparlanip dustuk yola. 3 saat kadar otobandan gidip uzaktan denizi gorduk.DENIZ DENIZ AKDENIZ, SULARI BERRAK DENIZ.... BANA BIR YUDUM SU VER... VALLAHA BILLAHA COK UZAK YOLDAN GELDIK :-) saka degil. 3000 km`den fazla gelmisizki buna Cesme-Sakiz, Sakiz-Pire, Patras-Ancona deniz yolculuklari dahil degil. Sadece karayolu 3000 km den fazla.

Yol once Rapollo kasabasinda denizle bulustu. Burada indik, birseyler yedik ama aklimiz Portofino`da. bir saat kadar oyalanip 15 km kadar sahil yolundan Portofino`ya gidecegiz. Yolda internetten baktigimiz kadariyla Portofino`da pek otel yok ve olanlarda pahali ama olsun. Aksam sahilde yemek yiyip sarap icecegiz vs. Romantizm yani. tatli bir heyecanla ciktik yola ve daracik bir sahil yolundan Portofino`ya geldik. Arabayi park edip hizla deniz kenarina yuruduk.

Portofino bizim Yassica kadar bir koy. 270 derece kara, 90 derece denize acik bir koy. Koyun etrafinda yurume bandi ve bir kisminda bir kac restaurant var. Koyun kara kismi 4-5 katli eski apartmanlarla kapli. Hepsi bu. Anliyacaginiz adamin biri gelip vaktiyle burda bir sarki yapmis ve Portofino bir efsane olup cikmis. Portofino`lularin bunda bir gunahi yok. Eminimki evleri arsalari asiri degerlendigi icin memnundurlar ama koylerinin sakinligi gittig icinde bir o kadar uzgundurler.

Koyun ortasina kadar bir iskele var. Oradan 360 derece video cektim (Blogun birinci sayfasinda). Restaurantlar bos bir kismi kapali. etrafta pek insan yok. Mutlaka yazin cok canlidir ama asiri turistik bir hava var etrafta. Restaurant menulerine baktik, Gocek bedava kalir buranin yaninda. Isinamadik acikcasi.

Rapallo`ya geri donmeye karar verdik. Geldigimiz daracik yoldan donduk. Bir otele girdik. Aksam olmustu. Ciktik dolasmaya. Birde ne gorelim, burasi turistik olmayan lokal bir Italyan kasabasi. Trafige kapali sokaklari, sarkuterileri, sarap evleri, turistik olmayan bir cok dukkanlari... Sevdik burayi. Yemekten sonra 500 metre kadar denizden iceri yuruduk. Normal Italyan`larin yasadigi duzgun mahalleler. Sokak cafe`leri,bakkallar, sokakta toplasmis sohbet eden gencler... Trafik canli, sokaklar hareketli, bir cafede oturup shrips ve saraplarimizi (shirps 2 euro bu arada, Milano`dakilerin kulaklari cinlasin) icip otele donduk. Iyiki Portofino`da kalmayip buraya gelmisiz.