COMO GOLU GEZISI

Wednesday, November 9, 2011

9 KASIM CARSAMBA

COMO GOLU

Sabah 8.00`de kalkip dustuk yola. Como golu iki ayakli bir samdan gibi. Biz guney dogu ucundan basladik, Golun dogu sahili boyunca bolca tunel gecerek Bellano`ya geldik. Burada fazla gezilecek bir yer olmadigi icin programimiza devam edip Bellagio feribotuna bindik. Feribotlar her 30 dakikada bir calisiyor, gece yarisina kadar da feribot seferleri devam ediyormus. Feribotta bizden baska kimse yoktu. Kaptan koskune ciktik, sohbet muhabbet. 15 dakikada Bellagio`ya vardik.

Bellagio golun tam orta noktasinda. Sahilde restaurantlar var. Dar sokaklardan yukari cikinca dar caddeleri olan keyifli bir kasaba ile karsilasiyorsunuz. Oglen yemegimizi de burda yedik. Kahvemizi icitik. Hava masallah piril piril. Sahilde biraz yuruyus yaptik.

Sonra yine feribota binip yaklasik 5 dakikada golun bati sahili olan Cadenabbia`ya vardik. Sahili takip edip biraz kuzeydeki Mallagio`ya gittik. Guzel, sakin ve keyifli bir kasaba. Bu kasabanin biraz yukarisinda golun manzarasinin en iyi gorulecegi bir yer varmis ama biz bulamadik. Sonra sahilden guneye yonelip golun icindeki adanin karsisinda durduk. Ada sahile cok yakin, 50 metre neredeyse. Adada bir restaurant, cafe ve yuruyus yollari varmis. Ama 2 hafta once sezon nedeniyle kapanmis ve adaya yolcu tasiyan servis tekneside kaldirilmis. Adanin sadece resmini cektik malesef.

Saat 16.00 civarina geldi. Golun etrafindaki yuksek daglarin tepesi karli. Biz nerdeyse tisort ile gezecegiz. Golun verdigi bir yavaslik var. Durgunluk mu desem. Uykumuz geldi :-)

Como golu genel olarak cok keyifli. etrafta cok guzel ve kismen tarihi villalar var. Milano`lularin yazliklari buradaymis. Ayrica bircok unlu film yildizi vs burada bulunmus yada hala yasiyormus. Kaliteli ve keyifli bir gol, yazin cok sayida Alman turist geliyormus. Golde su sporlari yapiliyor, yuzulebiliniyor. Yaz sezonunda tekne turlari varmis. Tekne kiralamakta mumkun. Golde ulasim hem feribot hem de deniz otobusleri ile saglaniyor

Yine guneye devamedip Como kasabasini gezip daha guneydeki Manzo`daki otelemize gidecegiz. Como kasabasi resmen sehir olmus. Yarim saat kadar dolastik, keyif alamadik. Ototbandan otele donduk. Otelin yanindaki alisveris merkezinde yemegimizi yedik, biraz alisveris yaptik. Bu gece erken yatacagiz. Dag havasi ve gol havasi carpti biraz.

Yarin `I found my love at Portofino` sarkisiyla unlu Portofino`da `Deniz deniz Akdeniz, sulari berrak deniz, bana bir yudum su ver, cok uzak yoldan geldim` marsini soyleyecegiz.

Ertesi gun Akdeniz sahilinden batiya Nice`e dogru `Cayelin`den oteye giderim yali yali` turkusuyle hareket halinde olacak ve aksamda Monte Carlo`da `oturmus kumar oynar cigerimin kosesi` turkusuyle sizlerin huzurunda olacagiz :-)

Gule oynaya gidiyoruz anliyacaginiz :-)