VERONA YAGMUR ALTINDA ROMEO JULIET

Monday, November 7, 2011

7 Kasim Pazartesi

Vicenzia - Verona - Milano`ya varis

Sabah 10.00 gibi ciktik Vicezia`yi gezmeye. Tipik eski bir Italyan sehri. Cok ozel bir yer yok. Eski sehir merkezi gibi bir yer var, orayi gezip otele donduk. Arabamiza binip Verona`ya yola ciktik.

Verona`ya 15.00 sularinda ulastik. Burada gezmek istedigimiz Arena, Romeo-Juliyet`in evi ve bir de meydan var. Internet arastirmasi sonuclari bunlar. Direk sehrin gobegine gittik ve Arena`dan 300 metre uzakta arabayi park edip basladik yurumeye.

Arena`nin Goggle Earth`ten kusbakisi gorunusune baktik. 6 ay once Madrid`te canli boga guresi izledikten sonra acikcasi vasat geldi. Bu arena Avrupa`nin en eski arenasiymis. Onu kendi haline birakip trafige kapali ama kucuk bir cadeden yurumeye basladik. Etraf canli, guzel dukkanlar var. Bu caddenin solunda guzel bir meydan gorduk. Tarihi bir meydan. Oldukca keyifli orada vakit gecirirken buranin aslinda gitmek istedigimiz Erbe meydani oldugunu ogrendik.Iyi :-) Yagmurda olmasa super olacak ama bugun nerdeyse sabahtan beri yagiyor.

Romeo Juliet`in evi de bu meydandan 300 metre uzaktaymis. Gittik. Ana caddeden bir girisi var ve bir evin avlusuna giriyorsunuz. Cok enterasan bir sey yok bizce. Bir heykel var, birde duvara insanlar asma kilitlerin uzerine isimlerini yazip asmislar. Avluya bakan bir balkon var, Juliyet oradan asagidaki Romeo ile bakisiyormus vs... Bize cok ticari ve turistik geldi. Trafige kapali caddenin etrafindaki ara sokaklar cok daha keyifli idi. Bu arada bugun bayram olduguna etraf Italya turuna gelmis Turk kayniyor.

Tekrar trafige kapali ve oldukca keyifli caddeden yuruyup Arena`nin karsisinda oturduk. Bir seyler ictik, guzel bir cikolatacidan cikolatalar aldik. Geldik arabanin yanina. Yagmur sagnak seklinde yagiyor. Bizim araba son derece nizami, park yerinde duruyor. Bizim arabanin yaninda, trafigi engelleyecek sekilde askeri bir cip duruyor. Icinde bildiginiz askerler var. Canimi tikladim, bizim arabayi gosterdim ve yol vermesini istedim. Direksiyondaki asker normal bir sekilde biraz geri aldi. Biz yagmurluklarimizi cikarip arabaya binerken bir polis gelmesinmi ... Buyur kardes... Dokumente diyor. Biz arabaya yol kenari park bileti almadigimiz icin herhalde ceza yazacak. Arabanin ruhsatini verik, incelemeye basladi. Benbir gariplik oldugunu hissedip bu `araba dokumente` dedim. Polis arkadasta Ingilizce sifir. Uyarim uzerine elindekinin bizim pasaportumuz yerine arabnin ruhsati oldugunu anlayinca, isaretle bunu istemiyorum sizin pasaportlarinizi verin dedi. Butun bu muhabbet saganak yagmur altinda semsiye korumasinda devam ediyor. Verdik pasaportlari. Polis askeri jipe bindi incelemeye basladi bizim pasaportlari. Liza arabaya bindi. Bende jipin yaninda semsiyemle bekliyorum. 5 dakika gecti. Ne yapiyor bu dedim, camdan baktim, benim pasaportumun 5 yil onceki Rusya vizesinin detaylarini bir kagida yazmaya calisiyor. Cami tikladim, dur dedim. actim Schengen vizesinin oldugu sayfayi, tarihi gosterdim, bu sayfa dedim. gulmemek icin kendimi zor tutuyorum. Rus vizesinin detaylarini sildi schengen vizesinin detaylarini yazmaya basladi. Bu arada telefonla konustu. En son benim adimi sordu. Gosterdim, elindki pasaportta yaziyor sonucta. Haa dedi. Ya sabir, ya sabir. Sonunda sikildi benim pasaportumu verdi, tamam dedi cami kapatmaya basladi. Esimin pasaportu dedim, pardon dedi onuda verdi. anlayacaginiz yuzune gozune bulastirdi. Neyse.

Ciktik yola, 2 saat sonra 20.00 sularinda Milano`ya vardik, dogru otele gittik. Verona`dan Milano`ya gelirken otobanda AutoGrill`de yemegimizi yemistik. Yolunuz arabayla Italya`ya duserse tavsiye ederiz. Tum otobanlarda subeleri var.Yemekler cesitli ve kaliteli.

Milano`nun icinde oteller pahaliydi. Milano`ya 15km uzaklikta Monza sehrinde internet yorumlari iyi olan bir otel bulmustuk yolda gelirken. Direk oraya girdik. 6. katta bir oda verdiler. Yerlestik. Klima var ama 1 saat gecti klima isitmiyor. Odayi degistirdik mecburen. Yeni oda isiniyor ama bu odada internet cekmiyor........

Bu otelde toplam 3 aksam kalacagiz. Bu aksam yaticaz, yarin Milano`yu gezip gelecegiz, ertesi gun Como Golu`nu gezip gelecegiz. O yuzden internet yorumlari 10 uzerinden 8,3 olan bu oteli secmistik. Bir daha oda degistirmemek icin yattik uyuduk.

Post your own travel photos for friends and family More Pictures