Mexico

Trip Start Aug 17, 2006
Trip End Feb 24, 2007

Flag of Mexico  ,
Saturday, September 30, 2006

Nadat ik op dinsdag 19 september de familie Wittenberg in Dallas Fort Worth verlaten had ben ik naar CANCUN in MEXICO gevlogen. Daar ben ik 3 dagen gebleven. Eigenlijk is het totaal niet de moeite waard om naar Cancun te gaan. De hotelzone in Cancun is er speciaal aangelegd voor de Amerikaanse touristenindustrie. Je vind er dan ook een Hard Rock Cafe, Planet Hollywood, Harley Davidson Cafe en teveel grote winkelcentra waar de amerikaanse vrouw de creditkaart van manlief mag plunderen. Gelukkig zat ik in het centrum van Cancun en kon zo ontsnappen aan de overvloedige toeristen die een all-in resort geboekt hadden. In het hostel kwam ik direct enkele leuke mensen tegen waar ik gezellig een paar avonden mee opgetrokken heb. De laatste dag tijdens mijn verblijf in Cancun ben ik naar de tempels en ruines in Chichen Itza geweest. Hoewel de tempels en ruines zeer mooi waren hadden ze als nadeel dat deze te dicht bij de badplaatsen Cancun en Playa del Carmen lagen. Teveel toeristen dus (grote groepen Nederlanders en Duitsers) en Mexicanen die je om de meter lastig vallen met de vraag of je een souvenir wilt kopen. Hoewel ik er een leuke tijd heb gehad viel Cancun me erg tegen. Ik had er veel meer van verwacht.

Van Cancun uit ben ik op vrijdag 22 september per bus doorgereisd naar PLAYA DEL CARMEN. Deze badplaats staat ook bekend om zijn vele toeristen en all-in resorts maar droeg toch een hele andere, veel gemoedelijkere sfeer uit dan Cancun. In het hostel waar ik zat zat ook een groep georganiseerd rondreisende jongeren van over de gehele wereld. Aangezien ik de enige andere backpacker in dit hostel was vroegen ze mij of ik die avond mee ging uiteten en drinken. Dit aanbod heb ik niet afgeslagen, het werd gezellig tot in de vroege uurtjes. De volgende ochtend zag ik per toeval in een sportwinkel dat er beelden uitgezonden werden van ADO Den Haag - PSV. In eerste instantie dacht ik dat het om een samenvatting ging, maar al snel had ik door dat ESPN deze wedstrijd live uitzond. Ik ben dan ook snel naar een sportcafe gelopen om de wedstrijd te bekijken. Dat PSV inmiddels spelers heeft uit diverse Midden- en Zuidamerikaanse landen betekend wellicht dat ik ze vaker kan bekijken. Overigens was de wedstrijd het bekijken niet waard.

Vanuit Playa del Carmen heb ik vervolgens op zondag 24 september een ferry genomen naar COZUMEL. Cozumel is een Caribisch eiland voor de lust van Playa del Carmen. In het enige hostel in Cozumel kwam ik in contact met een 34 jarige Zwitserse. Met haar (Beatrice) heb ik de volgende dag een scooter gehuurd en zijn we wezen snorkelen aan de andere kant van het eiland. Werkelijk adembenemende stranden met mooie koralen direct vanaf het strand te bereiken. Cozumel staat ook bekend om de mooie duiklokaties. Maar zonder duikbrevet is de fun natuurlijk niet zo mooi als met een duikbrevet. Ik heb dan ook in Cozumel besloten om later tijdens mijn reis mijn duikbrevet te behalen.

Vanuit Cozumel ben ik op dinsdag 26 september samen met Beatrice naar TULUM gereisd. Tulum ligt op zoīn 2 uur van Cozumel. Van andere backpackers hadden we te hoen gekregen dat we naar het hostel Papaya Playa moesten gaan. Deze tip was inderdaad goud waard. Er waren schitterende cabaņas (hutten) aanwezig en verder kon je lekker relaxed in een hangmat liggen, zwemmen in de Caribische Zee of īs avonds een potje volleyballen. De 2e dag in Tulum zijn we īs ochtends al om 7 uur naar de ruines in Tulum gelopen waar we om 07.45 uur arriveerden. Mooi voordat de toristenbussen uit Cancun of Playa del Carmen er aankwamen. Het betrof overigens maar een kleine ruine en 45 minuten later hadden we het alweer gezien en konden we direct gaan zwemmen.

rnas
rnas on

Dag Mexicaan
Alles goed daar zo te lezen.Cancun is inderdaad een beetje suf. Playa is ok ja. Ben je toevallig in de grote piramide geweest bij Chichen Itza. Toen wij er waren was er toevallig net iemand die daar werkte die een deurtje open deed en zo konden we in de piramide. Een loei steile trap, bloedheet binnen maar bovenaan stond een prachtige grote panter van Jade. Indien je kans hebt om naar Merida te gaan is dat de moeite waard, leuk stadje, leuke sfeer of wordt de volgende stop Belize? Als je daar naar toe gaat kom je langs Kohunlich, geef ze daar maar een schop want daar hebben ze mijn rugzak een keer gejat! Veel plezier, reis veilig en tot later.

nikki3
nikki3 on

Cancun
Je moet maar zo denken, als je veel van de wereld wilt zien zal er ook wel eens iets tegenvallen.
Wij zijn zelf net terug van Zakynthos, was leuk maar veel tekort. Een week is niks, zeker niet vergeleken met jouw halfjaar, alhoewel jij bent inmiddels ook alweer 7 weken weg.
Snel gegaan hè???