Dallas / Fort Worth

Trip Start Aug 17, 2006
Trip End Feb 24, 2007

Flag of United States  , Texas
Wednesday, September 20, 2006

De afgelopen dagen heb ik in Dallas / Fort Worth (DFW) doorgebracht. Ik ben daar op bezoek geweest bij Thomas en Stef. Tot mijn grote verrassing was Solvei (moeder van Thomas en Stef) ook al in DFW. Zij zou oorspronkelijk een week later komen omdat haar hond (Rocky) plotseling overleden was had ze direct een vlucht naar DFW genomen. Op zich wel fijn dat ze in DFW was terwijl ik er ook was. Solvei heeft namelijk mijn was gedaan en heeft 3x heerlijk gekookt. Solvei, namens deze weg nogmaals bedankt!

Op vrijdagmiddag 15 september was ik vanuit Seattle en een tussenlanding in Houston naar DFW gevlogen. īs Avonds zijn Thomas, Emily, Solvei en ik naar een vriendin van Emily geweest waar we gebarbequed hebben. Er waren ook enkele vrienden en buurtgenoten van de gastvrouw uitgenodigd. Allemaal heel erg gezellig en lekker. De gastvrouw stond na 2 wijntjes al op haar kop en de overige vrouwelijke amerikaanse volgden niet veel later. Dat amerikaanse vrouwen niet tegen drank kunnen hadden we vorig jaar al meegemaakt (Amy).

Op zaterdag ben ik naar Stef zijn huis geweest. De kinderkamer is al geheel ingericht. Hij woont op een soortgelijk complex als Thomas. Het complex is splinternieuw. Na een pilsje en eventjes bijgebuurd te hebben zijn we teruggereden naar Thomas. īs Avonds nog eventjes naar een kroeg geweest maar het niet te laat gemaakt omdat Stef op zondag moest werken. Zondag zouden we naar Sixflags gaan, maar het weer gooide roet in het eten. Voor het eerst in zeer lange tijd regende het en alle attracties worden dan stop gezet. Veiligheid, oftewel het voorkomen van claims, gaat boven alles voor Amerikanen. In plaats van naar Sixflags te gaan zijn we naar een mall geweest en hebben daar wat gegeten, gedronken en videogames gespeeld.

Op maandag is Thomas gewoon gaan werken. Ik heb lekker uitgeslapen en daarna een plons genomen in het zwembad bij zijn appartement. Verder via het internet mijn reis een stukje verder gepland en mijn reisboeken doorgelezen. Thomas was īs middags vrij. Op maandagavond nog eventjes naar Stef geweest en daarna mijn backpack ingepakt omdat ik dinsdagochtend om 6.15 uur vertrok richting het vliegveld. Eerst nog eventjes de Rabobank in Eindhoven gebeld omdat een geldautomaat mijn bankpasje had ingeslikt en vernietigd nadat ik vergeten was deze eruit te halen. Dom, dom, dom. Aangezien ik nog een 2-tal creditcards heb zal dit niet tot directe problemen leiden. Er wordt een nieuwe bankpas naar het hoofdpostkantoor van Belize City gestuurd. Daarna kan ik weer pinnen en internetbankieren. Langs deze weg wil ik Thomas, Emily, Morgan, Solvei en Stef nogmaals bedanken voor de gastvrijheid.

Ondertussen ben ik in Cancun (Mexico) beland. Ik zit in een leuk hostelletje. Morgen ga ik naar Chichen om een ruine te bezichtigen en overmorgen reis ik verder naar Playa del Carmen om daar de ruines te bezichtigen die Thomas, Paul en Toon daar enkele jaren geleden hebben achtergelaten. Gisteren 2 zweedse meiden ontmoet waarmee ik tot vroeg in de ochtend wat gedronken heb. Zij hebben mij diverse leuke tips hebben gegeven voor hostelletjes en plaatsen om te bezichtigen. Vorig jaar hebben zij een half jaar hier rondgereisd en blijven nu ook weer 3 maanden in Centraal-Amerika. Wellicht dat we elkaar weer tegenkomen in Antiga (Guatemala) waar ik wellicht een week Spaans wil gaan leren in een gastgezin. Zij gaan daar ook heen om er vervolgens een week of 6 te blijven. Maar ja, plannen veranderen dagelijks .............

ssterren
ssterren on

Schiet al op
Hé Gielen, had wel al wat eerder willen reageren maar was mijn inlognaam enzo kwijt maar ja alles is weer terrecht. Je schiet al op moet ik zeggen. Tot op heden leuke verslagen en foto's m.u.v waar jezelf op staat maar dat zul je wel begrijpen. Hier gaat alles OK. Mariëlla is overigens naar PSV - Feyen.... geweest en ik moet zeggen dat ik de seizoenkaart nog niet terug heb gekregen! Inmiddels is de lichtjesroute is ook weer begonnen dus dat geeft ook weer de nodige drukte.
Veel plezier met je verdere reis.
Groeten,
Stephan

mtool
mtool on

Groeten uit Best
Na een heerlijk nachtje slapen, ben ik jou dagboekje eens aan het doorlezen geweest.Tjonge wat heb jij al veel leuke dingen meegemaakt, ja ook wat minder leuke dingen.
Dat is eens wat anders dan een vakantie op Mallorca
Wij hebben het ook supper naar ons zin gehad veel in de zon gelegen.
Veel naar de wolken gekeken die voor de zon gingen hangen.
Veel achter Vicky aan gelopen want dat word net zo'n ondernemend type als jou wj
Maar ik denk dat we het net zo supper als jou hebben en hebben gehad.
Alleen was het allemaal wat korter hahah
Nou Zet hem op he
Heel veel groeten en plezier gewenst van michel saskia en Vicky (mischien kom je haar nog wel eens tegen als ze weer eens op reep gaat naar haar volgende bestemming)