Seattle, USA

Trip Start Aug 17, 2006
Trip End Feb 24, 2007

Flag of United States  , Washington
Thursday, September 14, 2006

Nadat we de Rocky Mountains verlaten hadden hebben we een ferry vanuit Vancouver genomen naar Vancouver Island. Na een mooie oversteek met daarbij gratis een werkelijk schitterende zonsondergang kwamen we in het donker aan op Vancouver Island. Na zo'n uur zoeken hadden we een geschikte campsite gevonden voor de camper. Een dag later hebben we eerst een strandwandeling gemaakt en later op de dag hebben we het eiland overgestoken om naar het Pacific Rim National Park te gaan. De wegen waren smaller en steiler dan we verwacht hadden dus de reis duurde al met al zeker een uur langer dan verwacht. Een dag later hebben we Pacific Rim NP bezocht, een regenwoud dat in de zee uitkomt. Veel groen en grote bomen dus. De laatste dag op Vancouver Island hebben we Victoria bezocht. Victoria is de hoofdstad van de provincie British Columbia (BC) waartoe Vancouver Island behoort. Na lange tijd weer eens een grotere stad (zo'n 75.000 inwoners). We hebben daar het Royal British Columbia Museum bezocht waar veel over de geschiedenis van BC en de oorspronkelijke bevolking te zien was. Na het museumbezoek nog enkele uren door de stad geslenterd om vervolgens naar Sidney af te reizen om daar te overnachten. Sidney lag slechts enkele kilometers van de ferryterminal af zodat we 's ochtends vroeg om 08.00 uur de ferry konden nemen naar Vancouver.

In Vancouver heb ik een nieuwe backpack gekocht. Hopenlijk is hij groot genoeg (80 liter) voor al mijn zooi. In Vancouver hebben we 2 dagen overnacht op een campsite net buiten de stad. Vancouver is een mooie stad met veel groen en water. Een stad waar ik wel zou kunnen wonen. Vancouver heeft de Olympische Winterspelen van 2010 toegewezen gekregen.

Vanuit Vancouver zijn we naar Seattle afgereisd. De laatste etappe met de camper. De camper hebben we ingeleverd in Everett, een voorstad van Seattle. Van daaruit zijn we met de taxi naar Seattle gegaan. Ik had er ruim 4 maanden geleden een overnachting geboekt in het Green Tortoise Hostel. Toen de taxi daar aankwam bleek dat het hostel grondig gerenoveerd werd. Het was totaal gestript en omringd door bouwhekken. De taxichauffeur heeft eerst het Green Tortoise Hostel gebeld. We kregen via een bandje te horen dat het hostel gesloten was en dat ze bezig waren een nieuw hostel te openen maar dat dit niet op tijd klaar was. Het werd dus duidelijk dat we op zoek moesten gaan naar een andere overnachtingsplaats. De taxichauffeur heeft enkele hotels gebeld en uiteindelijk hebben we de nacht doorgebracht in het Travellodge Space Needle Hotel. Dit hotel lag aan de rand van downtown, zo'n 300 meter van Space Needle. Space Needle is de grote uitkijktoren dioe gebouwd is als blijvende herinnering aan de Seattle World Expo in 1972. Dezelfde dag ben ik nog op zoek gegaan voor accomodatie voor mijn 2 aansluitende overnachtingen. En nacht in een hotel samen met mijn ouders is financieel nog wel te overzien, maar aangezien zij de volgende ochtend vroeg terug naar Nederland zouden afreizen en ik nog 2 overnachtingen in Seattle zou blijven moest ik op zoek naar een goedkopere plek om te slapen. Uiteindelijk is dit gelukt en momenteel verblijf ik in het Hoastel International Seattle. En van de beste en mooiste hostels waar ik ooit in verbleven ben. Zeer schoon, alle denkbare voorzieningen en een zeer uitgebreid ontbijt inbegrepen (fruit, croissants, muffins, toast, musli etc).

Gisteren (13 september) ben ik mijn ouders naar het vliegveld ben wezen brengen. Zij vlogen 's ochtends om 07.45 uur via Washington DC naar Schiphol. Voor mij was dit een soort van afsluiting van mijn eerste gedeelte van mijn reis. Het is niet altijd even makkelijk geweest om samen te reizen met je ouders. Mooie momenten zijn afgewisseld met moeilijke momenten. Al met al een hele ervaring voor zowel mijn ouders als voor mij. Vanaf nu sta ik er alleen voor en gaat voor mijn gevoel de reis nu pas echt beginnen. Zware momenten zal ik vanaf nu alleen moeten opvangen (of met de steun van Marlon vanuit Nederland; thanks!!!).

Nadat ik met de bus teruggerden ben naar het hotel en enkele uurtjes nog geslapen heb, heb ik mijn spullen gepakt en ben ik ingecheckt in het hostel. Daarna ben ik in het Safeco Field Stadion naar de Seattle Mariners wezen kijken. Zij speelde een wedstrijd tegen de Toronto Blue Jays. Ik wist wel dat er die dag een wedstrijd was maar had niet verwacht dat deze om half 2 's middags zou beginnen. Puur toevallig kwam ik om half 3 bij het stadion aan en kon ik buiten het stadion een kaartje kopen voor slechts 5 dollar. De werkelijke waarde was 38 dollar maar omdat de wedstrijd al een uur bezig was was de prijs flink gedaald. Aangezien een gemiddelde baseball game gemiddeld al gauw zo'n 3 4 uur duurt ben ik toch maar gaan kijken. Het kijken naar groeiend gras is overigens interessanter dan het kijken naar een baseball game. Echt langdurig en saai. Daar tegenover stond dat ik vanuit het stadion een mooi uitzicht had op de skyline van Seattle en tevens een gratis rondleiding had daar je zo door het hele stadion kon lopen.

Morgen vlieg ik naar Dallas / Fort Worth (DFW) om 4 dagen door te brengen bij Thomas en Emilly. Ik heb inmiddels vernomen dat ma Wittenberg ook in DFW is. Verder heb ik Thomas gisteren gesproken en op de dag van aankomst gaan we 's avonds al naar een of ander feest van een vriendin van Emilly. Verder zullen we nog wel een keertje op stap gaan. Hopenlijk hou ik tijd over om mijn was te doen .............

willieh
willieh on

Dallas FW
He Willem,

Wederom een leuk stukje om te lezen en te bekijken. Heel veel plezier in FW, doe iedereen de groeten van me. Ik weet niet welke vriendin van Emily een feestje geeft, maar het 'feestje' wat ik had met de band leverde hoofdauw op ;)

Groeten,

Willie

rnas
rnas on

Mooie Trip
He Gielen, heb de link gekregen via Geert en zojuist je verhalen gelezen. Klinkt allemaal erg goed, heb je je route al helemaal vast liggen in Z-Amerika of kijk je waar je uit komt. Zoals je weet afgelopen maand teruggekomen uit India en dat was me wat, zijn nu ook aan het kijken voor Alaska-Cananda maar ik zal je trip nauwlettend volgen wie weet doen we nog tips op.
Succes daar !
Groeten Richard