Lima - city tour

Trip End Jul 28, 2007

Flag of Peru  ,
Friday, July 6, 2007

Budimo se manje-vise sami od sebe, oko 8 po lokalnom vremenu. Hostelski drugovi nam obećaju doručak "za 3 minute", ali po nasim satovima, to je 15 minuta. Za doručkom dogovaramo plan: 1) Četvrt Miraflores i obala Tihog oceana, 2) Centar grada, muzeji i crkve - koliko stignemo.

Dan je oblačan, s nekom visokom maglom i povjetarcem s mora - sve zajedno, uobičajeno vrijeme za priobalni pojas Perua. Fotke nisu spektakularne, ali mi smo uzivali u prvim kontaktima s uzurbanim ulicama Lime. Promet je gust i kaotičan, a ipak bez divljanja. Naprosto sve ide uhodanim sprancama. Npr. traka na kolniku - mozda ih je iscrtano 3, ali to ne spriječava nikoga da "pronađe" 4. ili 5. traku. Jednostavno se prolazi tamo gdje ima mjesta, samo da bi se proslo prije ostalih, a opet, prometnu nesreću nismo vidjeli niti jednu.

Četvrt Miraflores je izdignuta na visini od 50-ak metara nad oceanom, i zavrsava strmim liticama s kojih se pruza lijep pogled na ocean, obalu i valove. Bio bi jos ljepsi da je bilo i malo sunca.

Nakon obale pjesačimo prema arheoloskom lokalitetu Huaca Pucllana. Plaćamo 1-satni obilazak s vodičkinjom koja nam svasta nesto ispriča, a ja sad nesto malo naguglah. (Čitatelji koji me bolje poznaju, znat će da mi povijest nikad nije lezala, pa se unaprijed ispričavam zbog sturosti.)

Dosadni dio:
Čitavih 9 stoljeća prije civilizacije Inka (oko 400. godine n.e.), u ovom kompleksu, nadomak centralnog dijela danasnje Lime, drevne su kulture zivjele, trgovale, stovale svoje svece, pa čak i zrtvovale mlađahne djevojke i djecu.
Kako to u povijesti ide, oko 700. g. n.e. područje su osvojili Wari - ratnički nastrojen narod iz planina, te otjerali narod Pucllane. Najveći i najimpozantniji objekt je velika, viseslojna piramida, građena od zemljanih cigala - građevnog materijala koji se i dan danas koristi za gradnju kuća sirom Perua.

Za one koji zele znati vise:
www.resthuacapucllana.com
www.go2peru.com
www.vivatravelguides.com

Vrijeme brzo ide, a zelimo se vratiti u sigurnost hostela prije mraka, pa se odvazismo za voznju taksijem do centra grada. Taksista je mnogo... preko 50% vozila u prometu, zapravo su taksiji - raznih tvrtki, ali i "divlji" - potpuno privatni. Savjet je da takve izbjegavamo, pa "hvatamo" jedan dobro pofarban i označen. Za 10 solesa (oko 17 kn), lik nas vozi kroz gradsku gungulu ravno u povijesni centar grada - trg Plaza de Armas.
Oko trga, iznenađenje: prilaz blokiraju specijalci sa svih strana, međutim, propustaju SAMO turiste. Nije nam bas nesto jasno, ali prolazimo ogradu i setamo po glavnom trgu zajedno s ostalim turistima, pogledavajući oklopna vozila parkirana po uglovima trga.

Pokusavamo pronaći vegetarijanski restoran kojeg preporučuje "Lonely Planet", ali ga ne nalazimo - ili vise ne postoji, ili je promijenio ime, ili izgleda lose - uglavnom, odlučujemo da ćemo jesti svoje konzerve u hostelu.

Do mraka smo uspjeli obići jos katedralu i Franjevački samostan s katakombama punim kostura i kostiju, gdje nam je vodič opet svasta nesto napričao:

Dosadni dio
Franjevačka crkva i pripadni samostan u Limi, uključen je u UNESCO-v popis svjetske bastine, i smatra se za jedan od najvećih kompleksa te vrste, u Juznoj Americi. Njegova gradnja je trajala 130-ak godina, i dovrsen je 1674. g.
Unutar samostana i crkve, nagledali smo se starih ulja na platnu, pozlaćenih oltara i ostale standardne crkvene scenografije, i sve to manje-vise "primili na znanje". Ok, ne bas doslovce "znanje".
U podzemlju kompleksa, postoji mreza soba i hodnika koji su u kolonijalna vremena sluzili kao javno groblje za robove, sluge i ostali puk bez prebijene pare. Sada su međutim njihovi grobovi otvoreni, te nepregledne količine kostiju i lubanja uredno poslagane i sortirane, po vrstama i dimenzijama, k'o u apoteci. Pa tko voli gledati kosti, a znam pouzdano da ima takvih ljudi, sad znate gdje je raj za vas.
www.delange.org

Usput, mogu najaviti uskoro i posebne galerije fotografija, posvećene
a) svim peruanskim kosturima,
b) Volkswagen Bubama,
c) psima lutalicama

Ako zaboravim, molim, podsjetite me, ovisno sto koga već bude zanimalo.

Taksi natrag prema Mirafloresu bio je povoljniji: 8 solesa.
Kako pada mrak, svi smo mrtvi-umorni. Dogovaramo taksi za ujutro da nas prebaci do autobusnog terminala, sređujemo račun za sobu, i to je to.

Sutradan napustamo Limu, pravi Peru tek dolazi.