Käkisalmi

Lemmenpaku

Flag of Russia  , Leningradskaya Oblast',
Wednesday, May 26, 2010

Keskiviikko 26.5 Käkisalmi (Priozersk)

Matka jatkui kohti seuraavaa etappia Käkisalmea. S:llä oli paikkaan henkilökohtaisiakin siteitä: äidin äiti oli toiminut kyseisessä paikassa osuuspaikan pitäjänä ennen kuin joutui sodan jaloissa lähtemään evakkoon. Tie oli paikoitellen ihan saatanan huonoa ja reilun sadan kilometrin matkaan kuluikin useampi tunti. Tarkoitus oli laittaa auto parkkiin johonkin keskustan lähettyville ja käydä illalla tutkimassa paikallista elämää, mutta sompailtuamme hetken mestoilla ja käytyämme kaupassa todettiin Priozerskin olevan sen verta neuvostolaisen ankea paikka että päätimme jatkaa matkaa kohti Sortavalaa ja seuraavaa järkevänoloista pysähdyspaikkaa. Semmoinen löytyikin joku kymmenen kilometriä kaupungin pohjoispuolelta, laitettiin auto parkkiin ja mentiin nokosille. Päiväunien jälkeen kokkailtiin safkat ja pelattiin korttia jo perinteeksi muodostuneesta tiskivuorosta, jonka K myös perinteisesti hävisi.