Madrid

Trip Start Sep 30, 2007
Trip End Feb 15, 2008

Flag of Spain  ,
Monday, December 17, 2007

Woensdag heb ik de bus om 15u naar Jerez genomen om daar het vliegtuig te nemen naar Madrid. Blijkt dat mijn achternicht daar op erasmus zit, duuuus gaan we naar Madrid. Om half acht landde het vliegtuig en moest ik nog twee metro's nemen om tot bij Sanne te geraken. Heel Madrid is namelijk uitgerust met een ondergronds metrosysteem. Ik had al kei veel stress heel de dag, want ja eerste keer alleen vliegen, naar een nieuwe stad die ik niet ken, een luchthaven die ik niet ken, metro's die ik niet ken. Ben tien keer naar het toilet moeten gaan van de zenuwen, MAAR ik heb het allemaal van de eerste keer goed volbracht en alles goed gevonden.

Madrid is wel pakke kouder dan Cádiz. Vooral smorgens en 's avonds dan toch, in de dag scheen de zon ook heel de tijd, dus dan was het wel warm en vermits ik op twee dagen praktisch alles (de belangrijkste dingen toch) gezien heb, heb ik veel gewandeld en daar krijgde het dus ook warm van! Ik ben dus nu niet moe, niet dood, maar steendoodkapot! En blijnen man, ni normaal en morgen vertrek ik dus nog naar Granada voor het weekend, doodgaan, ma bon, slapen doen we wel als we dood zijn haha!

Soit aangekomen in Madrid dus. Eerst mee met Sanne naar haar appartement en kotgenoten. Ze zit er dus met 5, waarvan 4 belgen (zij bij gerekend) en ne kerel uit Latijns-Amerika (maar dat was maar ne rare en geen toffe, deed ook geen moeite om spaans terug te praten als we iets vroegen, begon gewoon int engels, degoutant!). Haar appartement was wel ietsje bouwvallig, beetje schandalig eigenlijk, hoe dat eruit zag en dat ze daar dan zoveel geld voor vragen. Iedereen betaald andere huurprijs naargelang de grootte van de kamer. De grootste had een raam en was 400 euro zonder kosten, de kleinste had geen raam (zoals de andere kamers) en was 295 euro. En in de gang werd hun verdiep al extra ondersteund door steunpalen, tis echt afzetterij!

Bon, daarna al een kleine tour door Madrid gekregen richting Plaza España met standbeeld van Cervantes en dan richting hoofdstraat = Gran Vía. We wilden naar een tapasbar gaan, maar toen ik ne wok zag, werd ik eventjes zot en ja, zijn we dus gaan eten in de wok. HEAVEN!!!!!!!!!!!!!! Daarna nog wat rondgewandeld en nog iets gaan drinken in een super gezellig caféke. Dan met Metro terug naar het appartement en gaan slapen.

Vermits ik in de living in de zetel sliep, die op zich wel goe lag, maja ik ben te groot voor zoiets, had ik ni zo goe geslapen en Sanne moest volgende dag naar de les om tien uur, dus ik eruit om 9uur na weinig slaap. Om half tien nog steeds geen Sanne te zien, ik voorzichtig gaan kloppen. Ze had zich overslapen, ok dan eerste les skippen en heeft ze me een parkje laten zien met een schoon uitzicht en zijn we een egyptische tempel gaan bezoeken. Daarna meegegaan naar haar universiteit en een lesje mee gevolgd. Het Spaans is ZAAAAAAAAAAAALIG, wat een verschil met bij ons. Cádiz is echt het west-vlaams van Spanje. Madrid is zo zuiver, puur, en vooral traag, LOVE IT! Ik verstond alles, hoewel hij geen structuur had in zijn uitleg. En uiteraard aan wie kwam em een vraag stellen, ja ikke dus. Snel gezegd dat ik het niet wist. Het was dan ook het vak Historia de Propaganda.

Daarna ben ik alleen met metro naar de winkelstraten gegaan (geen stress, ik heb enkel gewindowshopd, of hoe schrijfde da????) en de Puerta de Sol bekeken. Omdat Sanne pas om 3u gedaan had met les, ben ik op m'n eentje nog wat straten gaan verkennen. Wilde ik een foto nemen van mezelf, kwam er ineens ne meneer op mij afgestapt of hij er geen van mij moest nemen en toen begon em vragen te stellen zoals waar ik vandaan kwam, wat ik in Madrid deed enz.. Hij was al in Brussel geweest, was zelf van Chile, was prof in de rechten en was voor de 9e keer in Madrid. Was zo vriendelijk om mij wat rond te leiden en nog steeds foto's van mij te trekken totdat Sanne belde en dan zijn onze wegen gescheiden. Alleen op reis gaan is dus zeker leuk, als je spontaan aangesproken word.

Dan met Sanne nog wat plazas gaan bezoeken o.a. Sevilla, Plaza Mayor & Opera. Vervolgens naar de Catedral, die super mooi is, ook binnenin geweest. Daarnaast ligt Palacio Real (Koninklijk Paleis) met zijne schone tuin. Echt zalige plekken, uitzichten en gebouwen. Toen kregen we honger, zijn we in een barreke churros met suiker en chocolade gaan eten. In Jerez heb ik die ook gegeten maar zonder de zoetstof, resultaat ik PREFEER ZOETSTOF!!!!!!!!!!

Toen vermeldde ik dat ik graag het stadion wel is wilde zien van Real Madrid. Zijn we met de metro er naartoe gegaan, maar het was al avond en nog maar 40 min open, dus ben ik dat vrijdagochtend gaan bezoeken. Donderdagavond dan nog wat rondgewandeld in de buurt van het stadion en de twee scheve torens gaan bezichtigen. Daar ook het gebouw van KPMG gezien, voor mijn werkende vrienden :-) En doodop naar Sanne haar app gegaan. Het plan was weer om een tapasbar te doen, maar dat was er een zonder stoelen, vermits mijn voeten dat niet meer aankonden hebben we maar beslist om mac donalds te gaan halen en in de sofa tijdens een filmke dat te verorberen.

Vrijdag dus naar Bernabéu = stadion van Real Madrid. Vermits het ochtend was, liep er weinig volk rond en ik was het enigste meisje dat alleen rond liep, voor de rest ofwel mannen alleen of koppels. Echt da stadion is zo cool man. Ik heb ook de kleedkamers gezien, de douches (met jacuzzi), persruimte, de loges en stadion van bovenaf gezien en vanuit spelers hun standpunt. Ook in de stoeltjes gezeten waar de spelers zitten tijdens de match en in de gang gelopen waar zij uitkomen voor de match. Echt dat was zijne prijs dik waard!!!!!! Dien toer heeft me twee uur gekost haha, ik heb mijnen tijd genomen.

Vervolgens terug met Sanne afgesproken, want zij was weer naar de les. Moest ik naar Paseo de Prado gaan, super knap, heb ik het museum Prado en museum Reina Sofia (van de buitenkant) bezien. Het station waar de aanslagen zijn geweest. In het station hebben ze ook nen exotische tuin met schildpadden gezet. Dan iets gaan eten, zalig broodje! Uiteindelijk nog een van de grootste parken in Madrid bezocht = Retiro. Ik heb het wel niet helemaal kunnen zien wegens te groot, te veel pijn aan mijn voeten en te weinig tijd! Schoon meer int park. Nog eventjes in de zon gezeten daare en dan terug richting appartement, want Sanne vertrok om 16u met de bus richting Valencia en dat kwam perfect uit, want ik kon dan trug richting luchthaven. Om half elf 's avonds pas aangekomen in Cádiz, wegens kut busuren tussen Jerez en Cádiz. En nu steendood mijn bed inkruipen voor weer een zwaar en intensief weekendje in Granada, wordt vervolgd.....

Post your own travel photos for friends and family More Pictures & Videos