Uitstap naar Tarifa en Algeciras

Trip Start Sep 30, 2007
Trip End Feb 15, 2008

Flag of Spain  ,
Wednesday, October 24, 2007

Zaterdag zijn om half twaalf richting Algeciras vertrokken.
We zijn nu voor de eerste keer via de echte landelijke verbinding (Cádiz met Spanje) gereden ipv de brug die Cádiz met de andere kant van Spanje verbindt. We reden dan door allerlei witte dorpjes zoals San Fernando, Chiclana, Conil enz. Het binnenland is echt mooi, heel natuurlijk en vooral heuvelachtig. Overal zie je elektriciteitspalen staan en op bijna elke top van een heuvel staan er mega veel windmolens, echt knap zicht, maar wel raar in zo'n natuurlijk landschap.

Eerst zijn we afgestapt in Tarifa. Dit is echt een klein paradijs voor surfers (wind -en Kitesurfers). Der is super veel wind, mega groot strand, super schone appel-blauwe zee, kei kei kei veel surfshops, echt waar, de max gewoon! We waren er om 13u en hebben der wa rondgewandeld en vooral liggen kijken naar de surfers (zie pics). Vanuit Tarifa kunde dus ook met den overzet naar Tanger en Ceuta, enkel 35min. met den boot. Omdat het zo'n goe weer was, konden we zelfs Afrika zien liggen (het Atlasgebergte), schitterend uitzicht! Het is vooral een trekpleister voor surfers, die bijna allemaal in busjes rondrijden en zelfs in wonen.
Het witte dorpje is ook onderverdeeld in een nieuw en oudgedeelte, maar is uiteraard ni zo groot als Cádiz.

Om 16u hebben we dan een bus genomen naar Algeciras, waar we met de belgische jongens hadden afgesproken, zij wonen daar namelijk. We kwamen er aan om half 5 en dan moesten we nog een lokale bus nemen tot aan hun app. Algeciras is op zich ook vrij groot, maar het is eerder een havenstad en der zitten praktisch geen erasmussers, vooral veel werkende mensen. Tom en Kris wonen aan het strand van Riconcillos, in een van de buitenwijken, echt super gezellig, zo'n straatjes met huisjes (dat zie je bij ons niet). Steff woont bij nog drie andere erasmussers (van Frankrijk), maar meer in het centrum van de stad, vlakbij hun school eigenlijk. Toen we aankwamen, was enkel Tom thuis, want Kris was gaan surfen en zijn we met ons 3'en strandvolley gaan spelen op het strand uiteraard. Vanop het strand konden we de rots van Gibraltar zien, prachtig zicht, ni te doen!
Dan zijn we tegen half negen iets gaan eten in een restaurantje aant strand, waar weliswaar geen kat was, wij de enigste klanten en die mensen deden alles voor ons, zo moet da sé! Een gerecht voor 8 euro en goe gegeten, beter kan ni!
Vervolgens zijn we met ons ge4'en naar het centrum gegaan met de bus, naar Steff zijn app en hebben we daar poker gespeeld, waar de vero iedereen schoon heeft afgedroogd, jaja zo moet da he, kheb goeie leermeesters gehad in belgië! Voor da we naar steff gingen, wilden we in ne winkel nog bier gaan halen, twas ondertussen 22u en de meneer van de winkel toonde ons een bordje dat we naar tien uur 's avonds geen bier mogen kopen, ongeacht welke leeftijd. What????? In welken tijd leven wij???? Ok dan niet!
Dan na de poker zijn we om 1u richting een barreke gegaan = Zanzibar, waar het vol zat met opgefokte spaanse tuttebellen en véél te gespierde spaanse macho's, hip hoi, de muziek wisselde af van drie spaanse liekes naar drie commerciële liekes enzovoort. Bij de spaanse liekes gingen uiteraard al die spanjaarden uit hun dak en bij de commerciële liekes de belgen, echt grappig zicht! Van 'Don't stop moving baby weggel weggel; I like to move it move it; naar Mika en Rihanna met nieuwe versie van Umbrella = would you be me cinderella ella ella eh eh' jaja bizar! Soit, twas allemaal heel plezant, totdat ik ineens kei veel moest hoesten en keelpijn kreeg.
Om vier sloot de bar, zijn we nog nr een plaatselijke pita gegaan, blijkbaar zijn er in Algeciras 's nachts wel dingen open om te gaan eten en is er zelfs ne pita, en dan met taxi naar Tom en Kris hun app, waar wij zijn blijven slapen. Dag erna zijn we dan om 14u doorgegaan richting Cádiz trug.
Het was een fijn uitstapje en nu zijn we steendood, ik ga sebiet pannekoek-gewijs dvdke zien.

Post your own travel photos for friends and family More Pictures