Sigiriya

Trip Start Feb 17, 2014
Trip End Jun 08, 2014

Flag of Sri Lanka  , Central Province,
Monday, February 24, 2014

For en opplevelsesrik dag dette har vært!
Etter krydderhagen dro vi videre til byen Sigiriya, hvor vi først fikk ri på elefant, så fikk prøve bull-carting, så ble padlet over en liten, vakker innsjø, deretter besøkte en familie som bodde i jungelen, og tilslutt gikk til toppen av Sigiriya rock.

Besøket hos familien i jungelen var utrolig koselig. Der fikk vi lære hvordan man lager ulike Sri Lankiske matretter, og vi fikk smake når det var ferdig. Det var kjempegodt!
Etter maten fikk vi se trehytten de sover i (høyt oppe i et tre fordi elefanter stadig kommer om natten), og sønnen i huset viste Johanne en dumpehuske. Det er fantastisk å komme litt under huden på menneskene i dette landet. De er kjempehyggelige!

Dagen ble avsluttet med å gå opp til Sigiriya rock. Et fjell hvor det for 1600 år siden bodde en konge. Området rundt, og på fjellet, er helt vanvittig! Utrolig imponerende. Kongen hadde én dronning, og 500 toppløse elskerinner som bodde i palasset med han. På området foran fjellet var det en enorm park, symmetrisk på begge sider av en vei som gikk bort til inngangen til fjellet. Der hadde kongen blant annet fire store bassenger og en plass hvor han kunne sitte å se på at damene badet. Ord kan ikke beskrive stedet, men det var en opplevelse vi er kjempeglade for at vi har fått med oss. :-)

Mamma Mette on

Oi, oi, oi, så fantastisk!!! Men slangen da....