GR20 - Dag 12 (Prati naar Usciolu)

Trip Start Sep 03, 2011

• Aankomst - Refuge d'Usciolu
  • 5u45
  • 697m stijgen
-----------------------------------------------

En inderdaad, de tent is weer helemaal nat als ik 's morgens opsta. Voor ze op te plooien, veeg ik ze weer zo goed als droog.
Na het ontbijt en wat getreuzel vertrekken we dit keer wel in een groep voor de wandeling van vandaag!

De zon boven de zee, zorgt er wel voor dat dit een heel mooie plek is!
We laten Refuge de Prati achter ons en stappen langs een vrij makkelijk pad langs een mooi topje. Eventjes naar Paul kijken doet besluiten dat we hier toch eventjes naar boven willen gaan. Rugzak aan de kant en berggeit spelen! Ik merk dat ik in vergelijking met de anderen echt wel makkelijk tot boven geraak. Daarbij denkend aan het feit dat ik andere toppen met hen samen gewandeld heb, doet me besluiten dat ik het zonder rugzak allemaal wel makkelijk aangekunnen zou hebben.

Ondertussen is het landschap terug overgegaan naar een bomenloos landschap, maar nog altijd makkelijk om te bewandelen. Onderweg komen we nog een herder tegen die z'n wekelijkse voederronde doet voor z'n schapen.
En voor de rest is er niet zo heel veel te vertellen over deze etappe...

Refuge d'Usciolu is dan wel een fijne plek om aan te komen! Een deftig winkeltje om te bevoorraden, een goed terras, mooie plekken voor de tenten (wel een stuk naar beneden wandelen),... Bij aankomst direct gereserveerd voor het avondeten en ontbijt. Ontbijt wordt er echter niet geserveerd... Dan maar een brood kopen, wat gelei, wat vis in tomatensaus,... en morgen zelf ontbijt maken!

Op het terras is het ondertussen fijn vertoeven en na het avondeten hebben we zelfs de mogelijkheid om in de winkel meloen te gaan kopen als nagerecht! Effe genieten!!!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews