Dag 6 // Blyde River Canyon

Trip Start Jan 20, 2008
Trip End Feb 07, 2008

Flag of South Africa  ,
Saturday, January 26, 2008

Omdat we er gisteren een hele lange namiddagsafari van gemaakt hebben, staan we vandaag een beetje later op (6u00), maar maken nog steeds een safari voor het ontbijt!
We krijgen nog een paar olifanten te zien, een paar neushoorns van heel kortbij zelfs en wat nijlpaarden die toch maar liever in het water blijven liggen.
Na het ontbijt komt de volgende gids ons langshalen voor een rondrit door de Panorama regio en Blyde River Canyon.

In de Footprint lijkt het alsof alles kort bij elkaar ligt, maar als we van de ene naar de andere plaats rijden, blijkt dit toch anders te zijn!

Kort wat we hier vandaag allemaal gezien hebben:
* Bourke's Luck Potholes
* The Three Rondavels / Northern Rock
* God's Window
* Wonder View
* Berlin Falls
* Lisbon Falls

Het is vandaag geen volledig klare dag... Er zijn wat wolken aan de lucht, maar je kan wel ver kijken. En alhoewel ze zeggen dat dit het beste weer is om volledig van de uitzichten de kunnen genieten, had ik precies toch liever wat zon gehad...
De uitzichten zijn echter, zelfs bij bewolkt weer, allemaal echt wel de moeite waard! Vanaf God's Window en Wonder View heb je zomaar even een gezichtsveld van meer dan 250 km. Niet verder omdat vanaf dan de aarde achter de horizon verdwijnt omdat ze rond is!

Tussendoor maken we een stop in Graskop om pannekoeken te gaan eten bij Harrie's Pancakes. Je kan hier zelfs glutenvrije pannekoeken eten!
Ondertussen leren we ook nog biltong (gedroogd vlees) eten.

Tip voor degenen die ooit in Zuid Afrika komen
: tegenover Harrie's Pancakes ligt een Biltongfarm waar alles vers gemaakt wordt!

Daarna gaat de reis weer terug naar de Funky Monkeys...

's Avonds leren we 2 Zuidafrikanen kennen en een Deense die getrouwd is met 1 van de 2. Ze kennen Nelspruit en samen met hen zetten we een stapje in het Zuidafrikaanse nachtleven. Eerst even naar een plaatselijk café en van daaruit verder naar een fuif waar de ogen toch open gaan. Om dit te zien, moet ge toch wel juist weten waar ge moet zijn! Geen enkele zwarte te zien, tenzij om te bedienen... Apartheid is toch nog niet helemaal verdwenen!
Wel goed geamuseerd!
Funky Monkeys Backpackers Lodge