Let zrusen..

Trip Start Oct 07, 2013

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Monday, October 7, 2013

Takze, 14:00, let Praha > London ------- ZRUSENO, no parada..

Po trose vyptavani jsem nasel stanek British Airways, kde mi potvrdili, ze cist umim a muj let je zrusen. Po dotazu co s tim mam delat, jsem si vsiml, ze ja asi nic :) Holky za prepazkou mely plne ruce prace nejen se mnou, ale i dalsi hordou lidi se stejnym dotazem.

Vsechno proslo docela rychle a namisto letu Praha > London > New York jsem dostal let Praha > Zurich > New York se Swiss Air a s casovym posunem 40 minut.

Let do Zurichu byl cca 50 minut, takze jsem zvladl polknout sklenku vody, drobny snack a uz se zase vystupovalo. Na letisti v Zurichu uz probehla kontrola cestujicich do USA, kde si mne zavolal ke stolku drobny ind a zacalo prvni kolecko vyptavani. Proc tam jedu, odkud jedu, jedu sam? Jak dlouho chci zustat v USA a kdy se vracim domu. Na posledni otazku jsem odpovedel, ze se nevracim, coz ho trochu zarazilo a ja se dal do vysvetlovani.. Navsteva kamaradu, trochu cestovani a v prosinci prelet do Kanady, kde mam vyrizena viza, coz muze videt v pase. Ne-ee, na dobre slovo  to neproslo a chteli videt letenku z USA, kterou jsem mel nastesti na posledni chvili koupenou. Cesta do USA bezvizove s ESTA je super, jednoducha, ale clovek musi mit zpatecni letenku s terminem do 3 mesicu a nebo navazujici let. Coz je verejna informace, urcite ji kazdy vi, ale ja si ji precetl az tyden pred odletem a muj puvodni plan to ukecat a ukazat jen kanadska viza, uz se nezdal tak v pohode jak na zacatku.

Kazdopadne, vytistene potvrzeni letenky ho uspokojilo, dostal jsem razitko a mohl do letadla. Tam uz slo vsechno standartne, pivo, jidlo, film, spanek, dokoukat film u ktereho jsem usnul, pivo, druhy film, pokus o spanek, snidane a pristani :)

Jidlo byla zabava sama o sobe. Na dotaz zda chci kure nebo vegetarianske, jsem rekl kure. Chlapik mi s usmevem podava tacek se slovy "vegetarianske", na co se ho pobavene ptam, jestli je to kure vegetarianske. Moc se mu to nezdalo a uz s mensim usmevem mi odpovedel ze ne :( "Tak v tom pripade bych rad to kure, prosim pekne, asi jsme si nerozumeli". Usmev zpatky, podal mi kure a ja mohl hodovat. Ha! Po chvilce hledani jsem nasel kure, ktere bylo schovane v kupce podivne hmoty, ktera za pouziti velke davky fantazie pripominala klasicky trojobal. Nicmene chutove vynikajici a spolecne s varenou mrkvi, br-kasi, salatem a kouskem svestkoveho kolace jsem uchlacholil rvouciho "Medveda" a prijemne se naplacnul. Takze neni divu, ze po unavnem tydnu, pivku a kupce jidla jsem z pusteneho filmu videl cca 20 minut a pak uz si vesele slintal na rameno :)
Snidane byla taky super..Pizza a neco jako zmrzlinovy cokoladovy krem. Podivna kombinace, ale pustime se do toho. Kousek pizzy rozpalene do ruda zalepeny v krabicce z tvrdeho papiru o rozmerech 20x12x2,5 cm by nebyl problem, kdyby pizza nebyla vetsi o centak na vsechny strany, obzvlaste na vysku. Ted uz chapu tu zmrzlinu! Pri pokusu dostat se dovnitr se spalil kazdy v dohledu a minimalne pulka dostala stejny napad jako ja a zacala si chladit tlapky o zmrzlinu :) Chvilku pockame a jdeme na druhy pokus.. Hmm, po vychladnuti se z roztaveneho syru v krabicce stalo lepidlo a puvodni mechanizmus na vysun pizzy selhal. Spolucestujici kolega to vyresil salamounsky, rozerval papir jak to jen slo a jal se ostatky pizzy vylizovat a vykusovat z papiru. Mlaskani za zady naznacovalo, ze nekteri spolucestujici necekali a rozpalenou pizzu se jim podarilo jeste vcas "vylit" z krabicky na tacek :-/ S trochou sikovnosti se mi nakonec podarilo pizzu vyrezat plastovym nozem a vysunout tak, jak bylo patrne puvodne mysleno.. Mno a pak si jen s chuti vypil "zmrzlinu"..:)

Po pristani prisla na radu pasova kontrola kde opet trochu vyzvidal, kam, za kym, proc a na jak dlouho. Na dotaz, jestli jsem v pohode dostal volno v praci na par mesicu, jsem mu rekl ze jsem dal vypoved a chystam se koncem roku do Kanady. To ho trochu prekvapilo a zeptal se, zda mam USA neco jako prechodnou etapu pro zivotni zmenu. Na mou odpoved, ze neco takoveho, se jen usmal, popral mi mnoho stesti a at si uziju USA. Dostal jsem razitko na 3 mesice a zamiril k celnici. Do "bonzovaciho" papirku, ktery se vyplnuje uz v letadle, jsem  pravdive napsal, ze nevezu nic nebezpecneho, toxickeho, jidlo ani piti, hromadu penez a ze mym zamerem v USA rozhodne neni jakykoli byzbys. Na celnici omrkl papirek, zeptal se co, kam, za kym a proc jedu do USA a na mou odpoved kamaradi, cestovani a Kanada se jen pousmal, mrkl na mne a popral mi vse dobre a at si to uziju..

Hotovo, oficialne jsem tu.. uz jen vytrhat bagl zabaleny v igelitu a najit u vychodu kamarady. Nasedlo se do auta a cekala nas jeste dlouha cesta smer Germania, Pennsylvanie, kde uz se nic moc nedelo, jen povidani a vyhled do noci. Trvalo to zhruba 5 a pul hodinky po kterych jsem dal jen rychlo sprchu a upadl do bezvedomi. Diky casovemu posunu ma cesta od probuzeni v Praze do usnuti v Germanii trvala asi 26 hodin..

Po probuzeni jsem sel mrknout z okna, kde to vlastne jsem a musel jsem se smat.. Prvni rano na americkem kontinente a ja z okna videl toto: