Terug in Nederland

Trip Start Sep 11, 2008
Trip End Sep 30, 2008

Flag of Netherlands  , Noord-Holland,
Tuesday, September 30, 2008

Het is ten einde en nog vlugger dan verwacht ook. Met meer dan 1000 kilometer per uur is het vliegtuig naar Amsterdam gestraald en werden de wieltjes ruim drie kwartier eerder dan voorzien op de grond gezet. Normaal gezien heb je dan altijd de pech dat je baan 5 hebt met een taxi tijd van ruim een kwartier en moet je vervolgens ook nog eens ellenlang op je koffers wachten. Alles van dit was minder waar. We stonden al ruim voor 7 uur op Schiphol Plaza. 3 koffers lagen al vrij snel op het karretje en Lies is toen meteen uit de aankomsthal gegaan om de douane te omzeilen die net op het punt stond om met de controles te beginnen. Even later kwam de laatste tas en vervolgens ben ik met een grote glimlach langs de douane meneer en mevrouw gelopen.

Washington DC zondag doorgereden en de belangrijkste hoogtepunten van de stad bekeken. Het was niet zulk fijn weer met dreigende regen en onweersbuien in de achtergrond maar we hebben het droog gehouden op de momenten dat wij rondliepen. Tijdens het rijden af en toe wel wat hemelvocht op ons dakkie gehad. Witte Huis was een beetje moeilijk te vinden om maar niet over Lincoln Memorial te spreken. We hebben de laatstgenoemde vele keren vanuit de auto gezien voordat we de juiste straat inreden. Overal staan er bordjes om alles aan te geven maar als je eenmaal dichterbij bent dan kun je niet meer op de aanwijzingen afgaan (of je moet een mijl verder parkeren wat geen gewenste optie was). Maar we hebben gezien alles gezien wat we wilden zien. Indrukwekkend was de Arlington War Cemetary waar het graf van Kennedy en heel veel militairen is. Ontelbare rijen met witte grafstenen en dan op een heuveltje een eeuwige vlam waar John ligt samen met vrouw en 2 van hun kinderen.

Het was zondag en de stad was bevolkt door sportende bewoners en de weg zoekende toeristen. Overal natuurlijk ook souvenirs te koop, waaronder nu zeker ook de Obama/McCain meuk. Lies heeft een paar Obama prullaria op de kop getikt en is maandagmiddag zelfs nog met hem op de foto gegaan. (wat een toeval was dat......zie de foto).

Zondagmiddag en avond lekker geluierd en beetje gedobberd in het zwembad en lekker gehangen in de hot tub. Een vorkje geprikt en boekje gelezen. Ook dat is vakantie. Maandag uitgeslapen en na het ontbijt de zware taak om alle koffers goed in te pakken zodat alles gemakkelijk mee kon richting Nederland. Vroeger mocht je 2 stuks bagage meenemen van en naar de VS, ongeacht het gewicht. Tegenwoordig zijn er ook gewichtsrestricties aan verbonden en we waren net binnen de grenzen van het toegestane zoals bleek bij de check-in. Een knap kunstje van ons!   Bij vertrek hadden we ongeveer 35 kilo bij ons...nu bij aankomst ongeveer 90. Klein verschilletje maar.
We willen onze fanclub nog hartelijk bedanken voor de warme ontvangst op Schiphol (jullie weten zelf wel over wie we het hebben).

hansje_
hansje_ on

Welcome Home!!!
Dag Amerikaantjes!
Welkom thuis! Heb genoten van jullie blog , was net of we ook even op vakantie mee waren!
Marc, ik zie je morgen.

XXXH

lanzarote
lanzarote on

Een gewichtige zaak
Lieve L&M, hebben jullie een echte amerikaan meegenomen? Ik weet dat Liesbeth USA souvenirs spaart, maar 55 kilo? Wat is dat in godsnaam????
Enniewee, fijn dat jullie weer heel 'en casa' zijn. Bedankt voor de moeite van het blog. Het is erg leuk geweest om met jullie mee te kunnen leven.
Ook ik heb niet stil gezeten kijk op http://vimeo.com/1857088 om te zien wat ik heb uitgespookt. Weet niet of de link direkt werkt, maar anders even kopieren en in de browser plakken.
Groetjes
Alexander

mmbg
mmbg on

hi M + L,
Heb al eerder geprobeerd een boodschap achter te laten, maar lukte niet. Nog maar een keer dus ...
We hebben jullie voor zover mogelijk in NZ proberen te volgen. Indrukwekkende reis,
Fijn dat jullie op Schiphol ons warm verwelkomden.
Doet ons goed.
Grtjs
Gert

downunder3
downunder3 on

marian
Marc en Liesbeth,
Ik heb genoten van jullie prachtig geschreven verhalen en foto's, jullie zijn weer heel wat indrukken en ervaringen rijker. Koester ze!!!!!
Het warme welkom op Schiphol was super!!!!!
Dikke kus voor allebei
Marian