Updeetje

Trip Start Sep 11, 2008
Trip End Sep 30, 2008

Thursday, September 25, 2008

Beste jongens en meisjes,

Daar zijn we dan weer. Inmiddels verblijven wij in "The Bay" ofwel de Greater San Francisco Area. Gisteren hebben we het laatste stukje gereden en verblijven nu maar liefst 4 nachten in hetzelfde hotel. Dat is op zich al een hele verademing want iedere dag koffers in en uit de auto is ook niet alles. Prima hotel op een goede lokatie om alles in de omgeving te verkennen. De nacht in Stockton was niet echt fantastisch want het uitgekozen hotel was vele malen slechter dan welk ander hotel/motel we eerder tijdens deze reis als slaapplek gebruikten.

Op zondag, of beter zaterdagavond nadat we op de Strip waren, besloten we om niet nog een nacht in Vegas te blijven. We waren er beiden al eerder geweest en zoveel nieuws onder de zon was er ook weer niet. Bovendien houden we wel van een gokje.....maar dan op een andere manier en niet bij een-armige bandieten of meer handige truukjes boeven met kaarten. Via een rustige route, na wat winkelen, zijn we doorgereden naar Pahrump wat nog net in Nevada ligt. In dit grensdorpje ook weer een aantal casino's en hotels en wij hadden het geluk dat er toevallig een Wild Western festival waardoor we een groot aantal echte cowboy hill billy's konden bewonderen. Prima accommodatie, beetje minder publiek maar ook hier hebben we onze ogen uitgekeken. Internet werkte niet in de kamer dus toen maar even op het parkeerterrein gaan zitten terwijl Lies nog volop wild aan het gaan was in het casino. Helaas bleef de winst uit en na enige tijd zaten we daar gezellig met zijn tweetjes op een bijna leeg parkeerterrein achter de laptop.

De volgende dag ging het richting Death Valley....althans dat dachten we. Beiden eventjes niet goed opgelet en we reden vervolgens een beetje de verkeerde richting uit maar door de goede navigator kwaliteiten van Lies kwamen we toch vrij gemakkelijk in het park. Het werd een dag van tegenstellingen want we hebben behoorlijke hoge bergen beklommen maar ook op -85 meter rondgelopen. Het is moelijk voor te stellen maar toen we op een berg het bordje 'Sea Level' ontdekten was duidelijk. How low can you go? De dode zee in Israel ligt op - 414 meter stond op het infobord te lezen. Wederom overweldigende natuur in Death Valley en met onder andere een echt achtbaan traject. Dit kun je zien op de bijgevoegde filmpjes hoewel we pas begonnen zijn na de eerste echte 'dips'. In het midden van het park hebben we de maag tevreden gesteld met een lunch buffet. Omringd door Franse toeristen (wat kunnen die hard praten zeg) en allervriendelijkst personeel (not) hebben we ons tegoed gedaan aan diverse lokale lekkernijen.

Na een overnachting in Bishop hebben we de volgende ochtend bij Erick Schats Bakkerij 'Hollandse' broodjes gehaald en vervolgens in pick nick stijl deze opgepeuzeld. De bruine bolletjes waren een beetje zoet maar het smaakte prima. In deze bakkerij waren allerlei typisch Nederlandse broodjes en koekjes te vinden zoals volkoren brood, bokkepootjes en kokos macronen.

Volgende bestemming. Winderig en fris. Hoog en droog. Bij een eerste stop, nog voor we officieel in het park waren, begonnen de knieen van Lies al te knikken toen ze een watervalletje op de foto ging zetten. Wat verder in het park zijn we zelfs op een rots geklommen. Voetje voor voetje en op het hoogste punt is Lies stevig tegen een ander rotsblokje aan gaan staan. Naar beneden ging wat gemakkelijker maar het was wel een beetje steil.

Volgende stop was Stockton wat een vervuilde en verouderde havenstad bleek te zijn. Oorspronkelijk wilden we hier 2 nachten verblijven maar we hadden aan blik genoeg bij het betreden van onze hotelkamer dat het 1 nacht zou worden.

Vandaag zijn we San Francisco ingegaan en hebben de bekende Pier 39 en Fishermans Warf bezocht (met zicht op Alcatraz). De beroemde Golden Gate Brigde wilde zich eerst niet laten zien maar later op de dag konden we deze brug bewonderen. In de ochtend trouwens eerst heerlijk uitgeslapen! Meer over San Francisco in een volgende blog.

janny-nijstad
janny-nijstad on

janny
Hoi L&M,
Dank voor het uitgebreide verhaal en de mooie foto's. Wat lekker om nu even op 1 plek te blijven, ik kan me voorstellen dat jullie dat fijn vinden. In San Francisco en omgeving is genoeg te zien en te doen dus vervelen zullen jullie je niet. Hebben jullie de 'Painted Ladies' en de 'Twin Peaks' al gespot? Als je nog zin hebt om te shoppen dan vindt je in Gilroy (aan de 101) ten zuiden van San Francisco, een premium outlet met 139 winkels, wow!!! en in Milpitas zit er nog een kleinere met 77 winkels.
Als ik het goed uitgerekend heb vertrekken jullie dus op zaterdag naar Washington. Misschien kom je McCain en Obama nog tegen, ze gaan geloof ik babbelen met Bush en de regering over de financiële crisis. Nou, veel plezier nog, greetz van mij.

anitacrum
anitacrum on

zomaar
Hai,jongens,hoe is de temperatuur bij jullie?Hier is het `s morgens koud,zo rond de 5 gr,en overdag rond de 18.Ik hoop voor jullie dat hete lekker terrasjes weer is!!Leuk om al die foto`s en video`s te zien,en geniet van ff op 1 plaats blijven!!!Groetjes Anita.

mmbg
mmbg on

groeten vanuit New Zealand
He Marcie en Lies,
Jullie zijn al weer zuruck in kikkerland. Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. We hebben week zonder internet gezeten, dus lees alles nog wel een keer rustig als we thuis zijn.
En Marcie volgende keer ga je mee he. is deal hoor.
Nieuw Zealand is by far het mooiste wat ik ever gezien heb.
Zie je over een week marcie.
Kus
Mark