Good morning...waar je ook bent!

Trip Start Sep 11, 2008
Trip End Sep 30, 2008

Flag of United States  , Nevada
Saturday, September 20, 2008

Waar waren we ook alweer gebleven? Want we ontvangen commentaar via de sms dat we niet genoeg bloggen. Jongens we hebben vakantie! Het is uitermate fijn en praktsich dat de computer mee is op vakantie maar we zijn geen slaaf van dat ding en bloggen we als we er tijd voor hebben en niets beters/leukers te doen hebben. Hiervoor onze welgemeende, oprechte, nederige excuses (maar we geen er niets aan veranderen...lekker puh!). De afgelopen dagen hebben we weer van alles gezien, gedaan en meegemaakt. Nu zijn we net aan het wakker worden in Las Vegas (ons hotel heeft wel wireless internet maar niet in het blok waar wij zitten) dus dit bericht zal met enige vertraging geplaatst worden.

Laten we bij het 'begin' beginnen: Salt Lake / Snowbird. Dinsdagochtend zijn we Salt Lake City ingereden om Temple Square te gaan verkennen. Dit is zeg maar het St. Pietersplein of het Mekka van de Mormonen (Church of Jesus Christ of the Later Day Saints). Een groot complex in het hart van de stad met diverse indrukwekkende gebouwen waar je grotendeels overal vrij in rond kunt lopen. De tempel is niet toegankelijk. Overal staan zusters klaar, met de bijbel in de hand en een badge op met hun naam een herkomst, om je vragen te beantwoorden en je meer te vertellen. We hebben een aantal gebouwen bezocht zoals het tabernacel en het John Smith Memorial Building. Op de 10e etage heb je een prachtig uitzicht over de stad.
Na deze inductie zijn we de bergen ingetrokken naar het ski resort Snowbird waar we een middag en nacht hebben doorgebracht in The Cliff Lodge, een vrij luxe resort hotel. In de middag lekker bij het zwembad gelegen en regelmatig een tijdje doorgebracht in de hot tub (jacuzzi). Beetje gelezen, gezwommen, geluiered, spelletje gespeeld....jullie herkennen het allemaal wel denk ik. Genoten hebben we. De volgende ochtend kregen we een prima ontbijt geserveerd (zelfs inclusief heerlijke gerookte zalm) en daarna zijn we naar Park City gereden wat eveneens in de bergen rond Salt Lake City ligt. Daar hebben we een outlet center bezocht waardoor deze dag in het teken van het winkelen stond. We hebben allebei toch een paar leuke dingen kunnen wegkapen voor mooie prijsjes.  In zo'n mall zie je ook de huis-tuin en keuken winkels waar de Amerikaan zijn kleding haalt. Soms vraag je je wel eens af als je Amerikanen ziet of ze zelf achter de naaimachine zijn gekropen om die afzichtelijke kleding te maken maar nee hoor ze gaan gewoon naar Dress Barn, Eddie Bauer (broer van), Van Heusden,  Liz Claiborne etc en daar hangen rekken vol van deze vormloze en fantasieloze kleding.

Daarna doorgereden naar Green River, via een snenic route dwars door de bergen, om daar te overnachten. De volgende ochtend bij tijds uit de veren en na een zelfgefabriceerd ontbijtje hebben we koers gezet naar Archers National Park. Dit park wat bestaat uit vele bergen en vlaktes heeft als bijzondere actractie een flink aantal natuurlijke bogen. Je kan er gemakkelijk met de auto rondtouren en op diverse plekken moet je dan verder te voet om de arches van dichtbij te gaan bekijken of om ze te zien. Sommige wandelroutes waren nogal moeilijk begaanbaar dus die hebben we eventjes links laten liggen maar we hebben ons niet laten kennen hoor en we zijn toch over en tussen rotsen geklommen om een paar wondertjes te zien. Kijk maar eens op de bijgevoegde foto's. Je komt in dit park allerlei nationaliteiten tegen die allemaal op hun eigen manier genieten. De domme Amerikanen steken er met kopen schouders bovenuit. Dommerd 1: 'Is this the arch? As they did not place a sign board for it?' Liefhebbende echtenote 1: 'I guess so but I am not sure. Why is there no sign board?' Dit speelde zich af voor de Sanddunes Arch, die hoewel een beetje verdekt opgesteld, toch een duidelijk voorbeeld van een boog is.

Kort na het middaguur hebben we het park verlaten en voor het overige deel van de dag stond de lange rit naar Mesquite op het programma. Onderweg hebben we allebei genoten van de fraaie uitzichten in de bergen en we hebben er weer een paar grote jongens bedwongen, tot zelfs wel 2800 meter hoog.  Na een paar stops in onder andere Richfield en St. George zijn we in het donker aangekomen in Mesquite. Deze dag hebben we 3 staten 'gepakt' te weten Utah (waar we de voorgaande dagen in verbleven), Arizono (wel 30 hele mijlen lang) en Nevada. Je ziet de grens al op lange afstand liggen want er zijn diverse casino's met de bijbehorende verlichting. In de avond een gokje gewaagd en met een bescheiden winst naar huis gegaan.  In dit casino hadden ze weer een ander blik mensen voor ons open getrokken en je ziet toch best wel veel zielige figuurtjes die halsstarrig acher een machine zitten en de hele avond op knopjes zitten te duwen of in een grote ruimte bingo zitten te spelen. Big business die casino's. Bijbehorende vreetschuren waren al dicht en in de ochtend hadden we geen behoefte om ons bij de kudde te voegen voor een full american breakfast. Cracker Barrel zal ons een deze dagen hier nog wel eens op trakteren.

Vrijdagochtend doorgereden naar Vegas...en de rest volgt een andere keer. Vandaag gaan we Vegas weer verlaten en we gaan zo eens de route uitstippelen. Er is hier niet zoveel veranderd sinds een paar jaar geleden en na al die mooie natuur en rust hebben we allebei geen behoefte aan grote mensenmassa's (hoe zou dat nu toch komen............)

PS de foto's volgen nog!
PS 1. Pa en Ma fijne vakantie in Spanje
PS 2. Marian alvast gefeliciteerd met je verjaardag
PS 3. Marloes geef je Pruts even een extra knuf van mij
PS 4. Wijziging van de bestelling is goed doorgekomen (H&B)
PS 5. Maria, hoe gaat het met de verbouwing

louisp57
louisp57 on

Geniet ze!
Hoi vakantie gangers. Leuk jullie verhalen te lezen.
Ik kijk elke dag even of er wat staat. Trek je niks aan van mensen die vinden dat je te weijnig schrijft.
Je hebt tenslotte vakantie. Ben benieuwd naar de ander foto's en filmpjes. Liz en Marc we zien jullie 4 oktober.
Groetjes, Louis.

janny-nijstad
janny-nijstad on

janny
Hallootjes,
Jullie hebben het snel gezien in Las Vegas. Dat komt denk ik omdat jullie allebei hier al eens eerder waren. Dan is het allemaal niet meer zo indrukwekkend!
Ben benieuwd wat de route vanaf hier zal worden.
Dank voor het uitgebreide verhaal,ben nu weer lekker bij.
Groetjes en een dikke pakkert,
Janny

hansje_
hansje_ on

met stip weg uit de Strip!
Hallo Strippers,

he he eindelijk weer een blog van jullie, en leuk dat jullie vakantie hebben maar voor ons is het wel een soort soap geworden zo he met die blogs dus heb je ook gewoon je verantwoordelijkheid te nemen naar je publiek toe. Dus eisen wij, the people, elke dag een aflevering van MaLie in The States. We, the people, have spoken.

We hebben de bevestigings sms ontvangen van de gewijzigde bestelling, -STOP-onze California connectie is net weg met de herziende bestelling-STOP-wij, the people, bedanken jullie voor den getoonde en gemeende moeite-STOP-PS: jackpot uit Vegas blijft onveranderd welkom!

Een dikke kus en grote doei van Boy en mij! En we kijken uit naar The Next Episoden(wij hebben toch verder ook niets n ons leven, toe nou. ;-) )

downunder3
downunder3 on

marian
heb nu eindelijk tijd jullie prachtige verhalen rustig te lezen. Geniet gewoon mee als ik het lees.
Ook leuk om te lezen dat ik alvast met mijn verjaardag gefeliciteerd werd!!
M en L bedankt!!!!!
Dikke kus