Ah bu Lima'nin Muzeleri

Trip End May 09, 2014

Flag of Peru  , Maldonado,
Sunday, October 27, 2013

Lima'da 2 tane cok ozel muze daha var. Bu iki muze de ozel kisiler tarafindan acilmis ve ikisi de Peru tarihi ile ilgili cok onemli arkeolojik veriler barindiriyor. Trip advisor'da ikisi de cok yuksek puanlar aldigindan kahvaltidan sonra hostelimizin sahibine soruyoruz hangisine gidelim diye. O da Larco Herrera Muzesi.

Artik collectivo kullanmaya alistigimizdan buraya da minibusle gidecegiz. Ama bir noktayi bilmemisiz, pazar gunleri Miraflores caddesi arac trafigine kapali. Nedeni de herkesin spor yapiyor olmasi. Caddenin uzerinde bir tarafta Nike sponsorlugunda plates yapilirken diger tarafta belediye ag germis millet voleybol oynuyor. Kucuk cadirlarda bedavaya bisiklet ve rollerblade kiralaniyor.

Dogrusu rollerblade kiralayalim diye icimiz gitti ama muze oncelikli oldugundan donunce yapariz dedik. Muze erken kapanabilir sonucta diyerekten, bir yandan da spor yapan insanlara imrenerek minibusun kalktigi caddeye yuruduk.

Minibusler vizir vizir geciyordu. Hic gucluk cekmeden birini durdurup biniverdik. Muzenin oldugu caddeye geldiginde de indik. Bu cadde genel olarak apartmanlarin oldugu bir konut bolgesi. Ufak bir yuruyusten sonra muzeye vardik. Muzenin sahibi ailesi zengin, Peru tarihini ve arkeolojiyi kendine ideal olarak benimsemis bir adam. Muzedeki bircok malzemeyi bizzat kendi arkeolojik kazilarda cikarmis. Perunun bilinmeyen donemlerine isik tutmus biri. (İnsanin boyle idealleri olmasi cok ilham veriyor)

Bahceden iceri girdigimizde bahara geldigimizi bir daha anliyoruz. Her yer rengarenk ciceklerle donatilmis. O kadar guzel ki ciceklerin iclerinde arikuslari cirit atiyor. Foto cekmek istiyoruz ama cok hizlilar. Bu guzel havada bahcede icimiz aciliyor.

Bahcenin yanisira muze de cok guzel planlanmis. İlk caglardan ziyaretciyi aliyor İspanyollara kadar belli bir kronolojik sira ile Peru tarihini seramik, kumas, savas aletleri, dini torenlerde kullanilan aletler filan gibi basliklarin altinda anlatiyor. Takip etmesi hem kolay hem de zevkli. Her konuda ispanyolca, ingilizce ve almanca yazilar oldugundan yazilari okumak da mumkun.

Uzun uzun muzeyi gezdik ve buradan sonra gidecegimiz Cusco ve Machu Picchu icin guzel bir bilgi altligi yaptik. Tabi muzeden sonra midemiz zil calmaya basladi ama burada bu durum da dusunulmus. Muzenin icinde geleneksel yemekleri modern bir dokuyla yeniden yapan guzel bir restorant var.

Restorant da birimiz tavuklu birimiz etli iki geleneksel yemek yedi ve ikisi de cok lezzetliydi.(Peru mutfagi gibisi yoooook)Buraya gelen musterilerin cogunun yapanci olmasi dikkatimizi cekti. Sanki turistten cok civarda yasan yabancilar(genelde amerikali, fransiz ve ispanyol) cocuklariyla birlikte brunch yapmaya veya oglen yemek yemege bu restoranta gelmisler gibi.

Ciktigimizda hava biraz serinlemis olsa da keyfimize diyecek yok. Biraz yurudukten sonra minibus onumuze cikiyor ve hooop Miraflores'teyiz. Hayat bize guzel.

Hala spor saatinin devam ettigi umidiyle parkin basinda iniyoruz minibusten. Fakat ana cadde trafige acilmis bile. Spor hayallerimiz suya dustu, e bari bu guzel havada yuruyelim dedik.

Dun gece genclere ait olan anfi bugun de belli bir yas ustunun eglence alani. Yine bir dj var, fakat bu sefer nostaljik parcalar caliyor. Ortada ise 60 yas ustu insanlar, kendi donemlerinin populer parcalariyla eglenip, dans ediyorlar. Gercekten cok keyifli. Bizde biraz kendi capimizda dans edip, okyanus tarafina dogru yuruyuse geciyoruz.

Pasifik adi kadar pasif degil yine adam boyu dalgali. Tam sorfculerin agzina layik. Yine yamacin ust kismindan, kah manzara seyrediyoruz, kah yuruyoruz ve bu sefer daha oncekiden daha cok ilerliyoruz. Karsida isikli bir bina dikkatimizi cekti, oraya kadar yurumeye karar verdik.

Yurudugumuzde Sheraton, Marriot gibi otellerin ortasinda isikli bir alisveris merkezi karsimiza cikti. Kanyon gibi sokaklardan olusan bu alisveris merkezi icindeki dukkanlar ise luks mu luks, Amerikali mi Amerikali, İtalyan mi İtalyan.

AVM'nin icinde gezerken karsimiza bir de ne ciksin, gunlerdir yorgunluktan alamadigimiz Machu Picchu tren biletlerini satan sirketin ofisi. Mutluyuz, mutlusun, mutlu. Boylece biletlerimizi de aldik Machu Picchu'ya gitmemiz kesinlesti.
(gunlerdir buraya kadar gelip de ya gidemezsek diye icimiz icimizi yedi, geriye sadece Machu Picchu sehrinin biletini almak kaldi)

Okyanusa Lima'dan son kez bakaraktan Hostelimize geri donduk. 3 gunde Lima'da gezmedik muze birakmadik.(belki bir iki tane kalmistir;)) Bu gece rahaaat rahat uyuyabiliriz.( pazar gecesi muzik de erken bitiyor) Yarin Cusco'ya gidiyoruz otobusle. Tam 22 saat otobus. İlk uzun otobus yolculugumuz. Bakalim nasil olucak...