Son Gun Bereketi

Where I stayed

Flag of Ecuador  , Autonomous City of Buenos Aire,
Wednesday, October 23, 2013

Bugun son Galapagos gunumuz. Biraz gec kalktik, 9 gibi (son 2 gun 6-6.30ta kalktigimiz dusunuldugunde bugun bizim haftasonumuz :)). Daha once yeterince tadini cikartamadigimiz Tortuga Bay'de yuzup dinlenme hevesindeyiz ama hava bizimle ayni hevesi paylasmiyor, yagmurlu ve biraz da serin (Tugba icin soguk bile denilebilir).

Kahvaltimizi ettikten sonra hazirlanip cikiyoruz. Gunes bir turlu yuzunu gostermiyor ama hava yuruyus icin elverisli. Dev Galapagos kaktuslerinin ve yagmurlu havaya aldirmayan kus civiltilarinin arasinda yurumek de ayri bir keyif dogrusu.

Yaklasik 1.5 saat yuruyusten sonra dalgali olan buyuk kumsaldayiz. Burasi en az daha onceki kadar urkutucu. Simdi hava bulutlu oldugu icin belki biraz daha fazla urkutucu diyebiliriz. Etrafta yine cesitli boylarda deniz iguanalari sereserpe uzanmislar. Daha onceki gelisimizde onlarin fotolarini cektigimizden dolayi direk kucuk kumsala dogru yuruyoruz.

Kucuk kumsal cok sakin. Sadece dalga olmamasindan degil bugun insan da pek yok. Bizden baska sadece 3 kisi var. Onlar da bir agacin altinda yagmurun dinmesini bekliyorlar. Biz de hemen kendimize bir agac begendik. Duzenegimizi kurup agacin dallarina semsiyeyi astik ki gittikce hizlanan yagmur bizi islatmasin. Cikarttik aburcuburlari, basladik etrafi seyretmeye. (Galapagos'ta sinema keyfi :))

Her agzimiza lokma attigimizda etrafimizi saran ada kuslari kirintilari almak icin birbirleriyle savasiyorlar. Belli bir asamadan sonra kirintilarla yetinmeyip kutuya ve elimize gelmeye basladilar. Dogal hayati beslemek yasak oldugundan biz bisi vermedik, hep onlar gelip aldilar.

Koyun bir ucunda mavi ayakli bubilere benzeyen kuslar var. Daha sular yukselmedigi icin denizden biraz daha yaklastik ki, a vallahi onlar. Gelecegimizi bilmisler onlar da gelmisler. Denizden biraz daha gidip fotolarini cekelim dedik, ama baktik su derinlesiyor. Geri donup karadan denemeye karar verdik. Tam oraya dogru yuruyorduk ki, bir adam bizi durdurup oraya girmek yasak dedi. Kos kos yerimize donup oturduk.

Bir sure oyalandiktan sonra yagmur dindi. Bizimle birlikte bekleyen grup biraz hareketlendi. Ellerinde fotograf makinalari, denizin icinde, Mangroove agaclarinin yaninda bir yere gidip foto cekmeye basladilar. Biz de merakimiza engel olamadik tabi.(ikimiz de ikizleriz ;)) Once o tarafa yuruyup soyle bir baktik, birsey goremedik. Sonra denizden cikan birine orada ne oldugunu sorduk, 40-50 tane bebek kopekbaligi var demez mi!!!

Onlar gorur de biz goremezmiyiz yani. Serin havaya aldirmadan (Bu arada onlarin uzerinde dalgic kiyafeti vardi) girdik biz de suyun icine. Mangroove agaclarinin yanindan biraz ilerledikten sonra onumuzde hareket eden bebekleri gorduk. Onlar da bizi gorduler ve etrafimizda dolanmaya basladilar. Zararsiz olduklarini biliyoruz ama filmlerde gordugumuz kopekbaliklarindan dolayi icimizde yine de bir huzursuzluk var tabi. Bircok kopekbaligi yavrusu etrafimizda donuyor, oyun oynuyor, bir yaklasiyor, bir uzaklasiyor. Elimizden geldigince foto cekmeye calistik ama zor tabi, hem hizli hareket ediyorlar hem de suyun icindeler. Artik ne cikarsa sansa ;))

Kopekbaliklariyla bu kadar icli disli olduktan sonra geri yerimize donduk. Su da yukselmeye basladi bir yandan. Kopekbaliklarinin oldugu alana yurumek artik neredeyse imkansiz.

Gunes yuzunu gostermek konusunda hala kararsizken 10 kisilik bir grup, profesyonel makinalari ve rehberleriyle cikageldi. Tam yuzleri denize donuk rehber onlara birseyler anlatirken bir cekic kopekbaligi uzaklardan cikip gelmesin mi!!! Herkes foto makinalarina sarildi. Kopekbaligi da cesitli pozlar vererek biraz dolandiktan sonra denizde kayboldu. Boylece biz de bir seferde 2 tip kopekbaligi birden gormus olduk...Sansa bak!!!

Yine yerimize donduk. Bugun yeterince gorduk artik kalkalim diye dusunurken koyun diger kenarindaki bobilerin oradan once teknesini oraya baglayan bir adam geldi. Sonra bir deniz taksisi kaptani geldi oturan herkese taksi ister misiniz diye sordu. E onlar geliyorsa biz niye gidemeyelim yahu??? Daha once bize buraya girmek yasak diyen adam da yerinde olmadigindan ufak ufak adimlarla bobilerin oldugu yere yaklastik. Artik resmen bobilerle gozgozeyiz. Objectifimizin olmamasi bizim direk olayin icine girmemize neden oldu (Bir bakima iyi oldu da diyebiliriz yani :))

Artik donus vakti geldi. Inanilmaz bir gun oldu. Son gunumuzde butun hayvanlar bize surpriz yapti. Hepsi cikti meydana :))

Negro Williams'la birlikte gunu ve Galapagos tatilimizi noktalayacagiz. Her zamanki gibi once otelimize gidip uzerimizi degistirip dinleniyoruz. Simdi aksam yemegi icin haziriz.

Negro Williams'in icinde bulundugu sokak gunduz arabalarin gectigi bir siradan bir sokak iken, aksam trafige kapatildiginda bambaska bir sekle burunuyor. Yanyana geleneksel balik yemekleri yapan bircok restorant, sokak uzerinde masalar ve masalarda yemek yiyen Galapagoslu aileler, sokagi gunduz de gordugumuz icin bizi sasirtiyor. Gunduz siradan bir sokakken gece Galapagos'un en eglenceli yeri burasi.

Negro Williams'i bize Quito'da tanistigimiz Galapagos'lu cocuk tavsiye etmisti. Galapagos'a gelir gelmez ilk yaptiklari sey Negro Williams'a gitmekmis. Biz de istakozu yiyince anliyoruz neden oyle oldugunu. Hindistan cevizi sutuyle birlesen istakozun nefis tadi aklimizi basimizdan aliyor. Siparis verdikten 10 dakika sonra gelen yemek 5 dakika icinde bittiiii. Son gecemiz oldugundan kendimize de bir odul verelim dedik. Daha once gittigimiz Italyan lokantasinda kahve ve tatli keyfi yaptiktan sonra klasik aksam turumuzu yaptik.