Denize Gidiyoruz Hey

Trip End May 09, 2014

Flag of United States  , New York
Friday, August 23, 2013

Dun butun gun dinlenip Washington'un yorgunlugunu da attiktan sonra bugun sabah erkenden kalkip yollara dustuk. Bugun Ugur da izin aldi, hep beraber Hamptons'a gidiyoruz; bugun deniz keyfi yapiyoruz. Hampstons NewYorkta zenginlerin yazlik evlerinin oldugu yerlerden biriymis. Hamptons'a gidip, evleri gorunce de bu hemen anlasiliyor zaten.

Biz evde kahvaltilik sandviclerimizi yaparken, Buddy'i okuluna birakan Ugur geldi bizi aldi ve yolculugumuz basladi. Upss sabah trafigine kaldik galiba biraz. Fakat acelemiz yok, ise de ayni yoldan giden Ugur pratik bir sekilde bizi Hamptons'a ulastiracak. Queens, Long Island yolundan 2.5 saat gittikten sonra yavas yavas buyuk ve gosterisli evleri gormeye basliyoruz. Ilk duragimiz Shelter Island. Hamptons icinden tabelalari ve google haritasini takip ederek bizi Shelter Adasina ulastiracak olan limana geliyoruz. O da ne? Limanda 10 araba alabilen kocaman bir sal bizi bekliyor. Zaten adi feribot olan bu sal ile yolumuz sadece 7 dakika suruyor.

Adaya ulastiktan sonra agacli keyifli yollardan etrafimizi seyrederek adadaki birkac plajdan biri olan Sunset Beach (sahil) ve Sunset Beach Hotel'e variyoruz. Kocaman bir sahil ve tek bir Hotel var. Buraya gelirken jet benzinin kokusunu uzaktan alan Emre, onumuze inen deniz ucagini gorunce hic sasirmiyor. Eh zenginlerin plaja gelisi de ucakla olur tabi.

Hemen uzerimizi degistirip deniz keyfi yapmaya basladik. Dogruyu soylemek gerekirse deniz Turkiyedeki turkuaz denizlerin yanina bile yaklasamiyor ama NewYork standartlarina gore cok iyi sayilabilir. Ustelik bugun cuma oldugu icin hic kalabalik da degil. Keyifle guneslenip, denize giriyor, sahilde yuruyusler yaparak guzel havanin ve denizin tadini cikartiyoruz. Yuruyus yaparken bircok sari renk sedefli deniz kabugu topladik, (emre kolye yapacak) ve bir de bizimkilerden farkli ortasi siyah renkli deniz analari gorduk. Bu kadar temiz hava ve hareket hepimizi aciktirdi. Tekrar Hamptons'a donmek yerine burada yemeye kara verdik. Fakat oyle kolay degil. Plajin tek oteli olunca yer bulmak da kolay olmuyor. Biz cuma gunu kimse yok diye sevinirken megerse rezervasyonlari varmis, bize 40 dakika icinde bir masa ayarlayabileceklermis. Gercekten de biz orada masamiza yerlestirilmeyi beklerken, defile yaparaktan gecen guzel kadinlar ve sik adamlar masalarina oturup menulerini incelerken, buranin ne kadar populer bir yer oldugunu bize gosterdiler.

Onumuzden gecen yemekleri gordukce acligimiz en ust duzeye ulasmisti ki bizi kumlarin uzerindeki masamiza aldilar. Ayaklarimizin altinda kum elektrigimizi bosaltirken bir yandan da yarisi Fransizca olan menuyu inceliyoruz. Beyler hamburger, bayanlar da izgara ahtapot ve izgara et siparis ediyorlar, yaninda da bir surahi buz gibi mojito. Onden de yengec kekimizi soylemeyi ihmal etmiyoruz tabi. Yemeklerin gelmesi biraz uzun suruyor ama gelince de silip supuruyoruz. Hepsi nefis ya da biz cok aciz.

Yemegimiz bittikten sonra sirada Hamptons'daki plaj var. Hava biraz bozmaya basladi ama bi sansimizi deneyelim dedik. Yine sal feribotu gecip Hamsptona'daki plaja ulastigimizda gunes iyice kayboluyor. Buradaki plaj daha kalabalik ama biraz urkutucu. Okyanusun kenarinda oldugumuz iyice hissediliyor, karsida hic kiyi yok ve dalgalar oncesinde sahili biraz asindirmis.

Burada denize girmeyip Hamptos'da dondurma yemek hepimize cok daha iyi bir fikir gibi geldi. Giderken ara sokaklara dalip buyuk bahceli, mustemilatli kucuk saraylara bakiyoruz. Hayat burdakilere guzel yahu...Dondurmalarimizi alip caddede biraz yuruyus yapalim dedik. Cok sirin bir kitapci gorduk. Elif bir yemek kitabi aldi, kisin geldigimizde papatya sirkemiz hazir.

Sirada sehre girerken gordugumuz sarap tadimi yapan baglar var. Birinin onunde durduk. Bahcede canli muzik ve sisesini iceriden satin almis burada keyif yapan insanlar var. Cok guzel gozukuyor.Bizim keyif yapacak zamanimiz yok ama sarap almadan da gitmek olmaz dogrusu. Meyve ozleri olan bir beyaz sarap seciyoruz ve eve donus yoluna geciyoruz.

Cok dinlendik, suya girdik, kumda gezip dondurma yedik. Bugun bize hep pazar gibi geldi.