Ik spreek nederlands... sinds gisteren :p

Trip Start Dec 01, 2005
1
2
8
Trip End Aug 01, 2006


Loading Map
Map your own trip!
Map Options
Show trip route
Hide lines
shadow

Flag of Netherlands  ,
Saturday, June 3, 2006

Holland - it's all about the weather.
So yesterday, 2nd June, it was finally just a little bit warmer... It actually wasn't even that warm - like a warm Winter's day in Sydney. But it's funny that all of a sudden, all the cafes bring their chairs outside so that people can drink their coffees "under the sun".

Yeah.. I'm studying again. hehe, not really. I've been sitting here for a couple of hours already, but I've done nothing. Just looking at photos from back home, staring out into blank space, etc. I'm so bored. But already (it's only 4pm) it's too late to call Sydney.. damn time difference!

*I just cut out a chunk in case people here found this! lol. hope you all read it!*

And then, lol, afterwards when I was leaving to this computer room with Yunnick (French), Bjorn's friend said "thank you for the present", and Yunnick says "why only her present? what about my present?", and the Austrians were like "what present? did you give us a present" and Yunnick's like "yes, my present should be enough..." or something like that, and it kept going and going, with confusion building and building, and the only two who knew what was going on (without saying anything because we were enjoying it) was Gabriel (USA) and me. Yeah.. Yunnick thought that the Austrians were thanking my presence...

But anyway, finally, yesterday, I decided to start learning some Dutch. I dun know why I'm only starting now. But languages for me, I can only learn if I passionately want to. And because of my prolonged post-travel-blues from Ghana (which, only thanks to my dear friend here Jonas, I was able to overcome) I hadn't had any passion to learn a new language (because learning Dutch ultimately means forgetting all the Ghanaian I spent two months learning). But I think finally, after hearing people around me here who couldn't speak Dutch before practicing.. I've decided that I wanted to join in. Because in the end, I love learning languages!

And so my dilemma - my next exchange (second half of next year) - in Colombia (to improve my non-existent Spanish to a fluent-ish stage) or the Middle East (i.e. Lebanon; to learn Arabic). I was so set on Colombia before (when I was so set on going to Holland now), but now some of me sometimes wishes that I was in Colombia now and Lebanon next year. So, the fact that I'm excited about Lebanon now, proly means that by the time next year comes, I'll have no will to go to Colombia (sorta like Holland). Man, I'm not making sense!

I think I should really start studying now. I've wasted all of today already.. and I can't study tomorrow cos we're going to a Spanish restaurant for a late lunch for Amy's birthday. Should be fun. I have all day Monday, but the library is closed because of some public holiday.. there are soooooo many public holidays here. and can you believe that the library is closed for three whole days and a half?! what am i going to do HUH?!? lol. nah, but seriously, i need to do some hardcore printing but i can't because everybody else keeps using my chipknip card (the "k" is pronounced; so it's chip-k-nip... what a strange word..)

oh, and NAIMA IS COMING! yay. She's coming in like less than two weeks, which is so exciting! She's actually already in Europe, but she's still in London, and so she'll be coming here on the 15th. She'll spend about a week here (I have to plan something exciting for her!) and then she'll go back to England while I have my exams, and then afterwards we'll meet in Southern Spain. yay! I'm so excited. Will be so nice to see her. I don't know what's happening with my flight home yet.. I REALLY REALLY want to be back home in time of Fuyuka's birthday, and Ella's baby ASAP, and to spend some time with Kris before she goes on her trip to Europe, but I don't think STA will let me :(
So, if I can't, then I will probably meet Millie in the Northern part of Spain and spend about a week with her. fun fun fun! :)

See you all in a month or two! I love and miss each and every one of you.

xxxxx

P.S. I'm so sorry guys; this probably must be THE MOST BORING entry ever! But I'm bored so you have to be bored :P

P.P.S. Fuck studying... I might go home now. I'm bored.
Slideshow Report as Spam

Use this image in your site

Copy and paste this html: