Back to ground zero

Trip Start Aug 30, 2009
Trip End Jun 01, 2010

Flag of Malaysia  , Sarawak,
Friday, February 5, 2010

Saa blev det min tur til at skrive et lille indlaeg - og hvad er Dittepigen her bedst til - lortehistorier, hvilket jeg kan takke min store laeremester for: meine Schwester.

Men her sidder vi saa paa den spaendende oe Borneo og er en smule afkraeftet og "halvt" lukket inde paa vores hotelvaerelse sammen med en dvd-afspiller:)

Men her kommer historien: Igaar sad vi paa vores laenge sogte favoritresturant i Kuala Lumpur og spiste middag for trejde gang i traek. Vi har det lidt med at spise de samme steder naar man falder over et godt madmiljo med dertilhorende snuskede plasticstole og borde, samt en tjerner der ikke er mere en halvvanden meter hoj.
Paa "Yusuf"-resturanten modte vi en sydafrikaner som spurgte lidt ind til maden - var den god etc. Yes yes kom det promte fra os - "Vi har spiste her flere gange og maden den er laekker - isaer the beef curry som vi lige har spist". Og sygdom, nej det var godt nok laenge siden nogen af os havde haft en omgang skidemave - vi havde jo vaeret paa farten i mere end fire maaneder. Kan I fornemme hvordan vi stolt pudsede glorien da vi sagde det? Vi var totalt selvsikre og folte os hundred procent ovenpaa at daarlig mave - ja det horte til fortiden.....mens vi bankede under bordet og sagde 7-9-13.

Hvad sker der saa?
Op skulle vi klokken 4.30 i morges fordi vi skulle med flyveren til Borneo klokken 8.15. Da klokken blev 7.20 skulle Ditte-pigen skide forste gang. Og det var vel og maerke inden den halvlunke kaffe i lufthavnen. Tju-bang-chokolademand rog det ud af numsebumsen...
Morgnenmaden paa flyveren rog lige ned og Trussen havde det stadig perfekt - dog med en smule uro i maven" som man saa fint siger. Men saa gik det los. Dittepigen skulle skide igen og et flyvertoilet er aldrig stedet man lige har lyst til at sidde og lummerskide. Heldigvis var der ikke saa mange med flyet, saa der var ikke pres paa pga. ko, men hvad der i stedet kan stresse en er, at man har mavekneb og skal mylderbaeskide 20 minutter for landing. Og hvad der er mindre fedt er, at man sidder paa toilettet og lytter til kaptajnen i hojtaleren der siger "please put on your seatbelt" mens man sidder og kigger paa det blinkende skiltet der siger "go back to your seat". Jamen jeg kan ikke gaa tilbage - jeg er ikke faerdig!
Utrolig presset og tilbage i saedet gaar der praecis 5 minutter og saa skal man bare skide igen. Fuck, hvor var det bare nederen. Men heldigvis havde stewarden set svedperlerne paa panden saa jeg fik lov til at gaa paa toilettet en gang mere med ordene "please be careful".

Naa men ud vi kommer af den her flyver dog naar vi ikke engang til immigration foer Trussens myldermave er klar til at skyde skrapt!

Paa trods af de daarlige maver er vi jo hardcore backpackere, der ikke gider tage en taxa til ca. 40 kroner ind til byen. Nej vi skal tage bussen. Og her skal det lige naevnes, at der ingen bus er fra lufthavnen ind til byen. Meget smart for taxachaufforerne men ikke saa sjovt for de fattige og naerrigrove med dagsbudget som os. Men busser gaar der alligevel- man skal bare lige folge motorvejen en lille smule og saa ellers krydse den et par enkelte gange. Og det kan man da godt gore selvom man har svedperler paa panden, skide mave og mavekneb. Efter et par kilometer kom/fandt vi busstoppestedet og hvad sker der saa endnu engang? Man skal skide, svedperlerne begynder for alvor at rende ned af en og maveknebene tager til - og der er ikke noget toilet! Saa Dittepigen.... ned med bukserne og flashe i rendesteen. Men skal man saa skal man  og det er bare NU.

Men afsted med bussen vi kom - dog ikke den forste, da jeg ikke helt var klar - fandt et guesthouse og fik slappet godt og grundigt af med lidt sovn og en dvdfilm. Derefter har den kun staaet paa en enkelt gang skidning - Trusser kvitterer - men det bliver spaendende at se hvad maven siger til de 4-5 stykker ferrero rocher chokolade, som vi fik i flyveren, der ligger i maven sammen med den kogte ris og stegte kylling som vi lige har indtaget. Hvad mon natten byder???

Mange hilsner Trussen og Ditte