Hei fra Singapore

Love Lane Inn

Flag of Singapore  ,
Sunday, March 5, 2006

Heisann!
Ja, naa er det lenge siden sist her. Ting gaar unna for aa si det saann. Vi befinner oss naa i Singapore, som dere sikkert har faatt med dere. Bor paa YMCA. Greit sted og ikke altfor dyrt. Singapore er det mest "vestlige" landet vi har vaert i til naa. Og det betyr med andre ord at prisene her er ganske hoye. Men da er det kult aa bo i verdens dyreste land, for da blir jo ALT billigere. Ha ha :)

Singapore er absolutt ingen by aa klage paa. Fin og stilig by. Veldig rent her. Bangkok var jo en soppelhaug i forhold. Fra soppel til reiserute.... Den forste byen vi ankom i Malaysia var Georgetown. Bodde i Chinatown og det var vel ikke det hyggeligste stroket. Endel tvilsomme folk og konstant rotteinvasjon. Vi holdt sammen og det gikk knakanes fint. Fant et herlig shoppingsenter som ble vaart tidsfordriv. Mer var det vel ikke aa si om den byen. Neida, helt passe fin by. Burde vel kanskje bodd et annet sted enn det herlige hotellet "Love Lane Inn"...men men NOK om det.

Fra georgetown dro vi videre med buss til Cameron Highlands. Et omraade opppi de Malaysiske fjell som var tildekket med jungel. Bodde paa et sted hvor alle backpackerne var. Med andre ord: Det billigste! Sengene var gode de, laa vel der med endel bedbugs... Stedet fikk faktisk ganske daarlig omtale i Lonely Planet boka til Nils Rasmus, men sjefen mente at de hadde pusset opp. Saa ikke sann ut kan man si. en dag dro vi paa en guidet tur. Tror vi har skrevet om det i forrige innlegg, men kan skrive kjapt om det. Foerst teplantasje og besok paa fabrikken. helt greit. Saa jungeltrekking. Sleit i 2 timer for en blomst. Saa mote en liten stamme. Merkelige saker. Tilslutt bading i en jungelelv. Doedsfett.

Fra Cameron Highlands tok vi buss til Kuala Lumpur. Sinnsyk fet by. Masse store shoppingsentre. Ikke for stor by, men heller ikke for liten. Likte oss godt der. Bodde paa flott hotell og greier. Fra Kuala Lumpur tok vi tog til Singapore. Og naa er vi her og har shoppet enda mer paa enda storre shoppingsentre. Har trasket opp og ned den kjente gaten Orhard Roade. Svidd av endel penger og alle er naa noedt til aa kjope ekstra bager. Det sier sitt. Det var det! Neste stopp er Cairns i Australia.