Store edderkopper og smaa skildpadder

Trip Start Dec 11, 2007
Trip End Jun 19, 2008

Flag of Thailand  ,
Friday, January 4, 2008

To dage efter nytaars aften rejste vi fra Koh Phangan. Maalet var oestkysten, hvor der nu er dykkersaeson, og hvor vejret ogsaa ville vaere bedre. Til vores skuffelse var de fleste dage paa Koh Phangan nemlig overskyede og ofte med regnvejr.

Vi sejlede til Don Sak og koerte videre med bus mod Krabi, og turen gik ganske upaaklageligt. Faa timer inden vi ankom til Krabi bookede vi over telefonen et guesthouse anbefalet af Lonely Planat, hvor vi kunne tilbringe natten. Desvaerre annullerede de vores reservation, da vi kom ca. 10 minutter for sent, og da hotellet nu var fyldt, blev vi, hvis vi oenskede det og mod et afslag i prisen, henvist til et kaeldervaerelse, der kun skulle vaere 20B ringere end de normale vaerelser. Men oven i hatten paa vores enorme rabat blev vi, i vores hastigt ryddede (brugt til opbevaring indtil ca. 5 min. inden vi tog det i brug) og ikke saerligt rene vaerelse, moedt af en lille (laes: stor) overraskelse: En edderkop paa stoerrelse med en menneskehaand havde belejret vores badevaerelse, og det tog ca. et kvarter og et mindre paastyr at faa den smidt ud af vaerelset. I foelge Simon ville det vaere synd af draebe udyret.

Udover edderkoppejagt er der ellers ikke saa meget at lave i Krabi. Selve byen er enormt kedelig, og badebyen Ao Nang, som vi ellers har hoert saa meget om, var heller ikke noget saerligt. Vi brugte det meste af vores tid i et udedoers natmarkede med boder og forlystelser. Vores yndlingsboder solgte koed paa pinde i alle afskygninger. Vi fandt ogsaa glaede ved en - desvaerre ret oede - Singha-bar med plads til ca. 100 mennesker. Men vi noed vores oel alene, mens thailaenderne syntes at have travlt med at vandre og vandre (uden egentlig at koebe noget) og eventuelt spille lidt banko.

I dag rejste vi med skib videre til Phra Ae paa Koh Lanta, hvor vi havde foelgeskab af en lille fyr vi fandt i Krabi. Navnet er Leonardo (nyligt doebt af os) og arten er skildpadde. Billeder foelger.