BİR TAŞ ATIMLIK MESAFEDE KOS

Trip End Jun 03, 2010

Flag of Greece  , Dodecanese,
Friday, April 30, 2010

GÜN 2 Hala Cuma
Asım kaptan teknesi ( Aman Asım ne fenasın !!! ) rahat bir yolculuktan sonra 1 saat 10 dk da bizi KOS'a getirdi.Karşıda Turgut Reis görülüyor.Arabamız var diye kuyruğun sonunu bekledik.Gümrükçüler hiç bir şey sormadı ve arabaya dahi bakmadı.Bunun yerine Türkiye de halı fiyatları üzerinde yoğunlaştılar...
Ada da biraz turladık ve en baba lokantası olan Kriti (Girit ) lokantasını bulduk .Kendimize türkçe konuşan bir garson yardımı ile kalamar ahtapot ikilisi bir sofra kurduk .Üstünü Ouzo ile suladık.Yemek sonunda bizim garsonun "Hakan" olduğunu öğrendik.Sonra meydanda bir tur atıp içki dükkanını bulduk.Fiyatlar uçuk ucuz ciddi bir ikmal attık ve sahilde bir kafede keyiflere daldık.
İstanköy (Kos)
Bodrum Yarımadası'nın karşısında, Anadolu'dan 8 mil uzakta yer alan bir Ege adasıdır. Yunanistan'in 12 Adalar Vilayeti'ne bağlıdır. 2005 rakamlarına göre nüfusu 30.500'dür. Adada turizm oldukça gelişmiştir. Antik kalıntılar bulunmaktadır. İstanköy şehrinde yer alan ve hekim Hipokrat ile ilişkilendirilen bir ağaç (Hipokrat Ağacı) meşhurdur. Adada yaşayan halkın bir bölümü Yunanistan vatandaşı Türk ve Müslümanlardan oluşur. Sayıları 2.000 ila 3.000 arası olduğu tahmin edilen Türk kökenli nüfus ağırlıklı olararak Platani köyünde ve Kos şehir merkezinde yaşar.Oniki Ada grubuna bağlı olarak Ege Denizi 'nde Karya sahiline yakın bir durumdadır. İstanköy adası ayrıca, Meropis ve Nymphsea olarak da bilinir.
Diodrus Siculus (xv,76) ve Strabo (xiv,657) onu iyi takviye edilmiş liman olarak tanımlarlar.Onun pozisyonu,adada meşhur olarak kabul edilen şarapları ile zengin iken Ege ticareti için yüksek önem verir (Pliny,xxxv,46).
Büyük İskender ve Mısırlı Ptolemies'in idaresi altında iken (M.S. 336'dan beri) kasaba Ege'deki büyük merkezlerin birinde gelişti. Josepheus ("Ant."xiv,7,2) Strabo'dan aktarım yoluyla sonucu şöyle der, Mithridates, Kraliçe Cleopatra tarafından oraya depo edilmiş altınları gidip-getirmesi için yollanır. Herod'un bir yıllık maaşı atletik oyunlarda ödül kazananın kari için sağlamak zorunda olduğu söylenir. (Josephus,"B.J",i,21,11) ve oraya oğlu Herod için bir heykel dikildi ("C.I.G",2502).
Osmanlı İmparatorluğu adayı 1912'de İtalyanlara transfer edilene kadar 400 yıl yönetti. II. Dünya Savaşında ada 1945 yılına kadar Almanlarca idare edildi.Birleşik Krallık ın korumasında olduğunda 1947 yılında Yunanistan'a bırakıldı.Belki bu nedenle Halen dükkanlarda Türk Radyoları dinleniyor ..
Akşam 19 :30 a kadar kıyı kahvelerinde vakit geçirdik.19:30 da limandaydık ve Blue Star 1 adlı Gemimize daldık .Kısmetse bu gece Gemide olacağız yarın sabah Pire ....
İki tane küçük videomuz var sıkılmazsanız :