ORANGE AMA PORTAKALSIZ

Trip End Jun 20, 2011

Flag of France  , Provence,
Tuesday, May 31, 2011

GÜN 32,GÜNLERDEN SALI:

Şarap meraklıları tarafından pek tutulan Chateauneuf du Pape'ın 10 km kuzeyinde Orange kentine varırsınız.
Yağmur yağdığı için Ayşe 'yi arabada bıraktım ve kente daldım
Muhteşem Roma Tiyatrosu kentin medarı iftiharı…
Burası,kral Charlemagne’nın 8 yy da kolladığı eski Orange Kontluğunun mekanı….

Daha sonra 16 yy da Hollandalı Nassau yöneticilerinin  eline geçiyor…
Kent te Roma eserleri ağırlıkta …

bu Roma lılara bozulmağa başlıyorum …
 her gittikleri yere mutlaka bir mühür vurma ihtiyacını hissetmişler..
 Tamam kardeşim anladık
 İmparatorluk imişsiniz  tamam…
 Buralarda fink atmışlar…
Roma takları,her kavşakta koca çeşmeler var..

Perşembe pazarı var ( yanlış duymadınız )
Opera meraklılarının bu kenti Temmuz ayında ziyaret etmesinde yarar var …

zira antik tiyatroda ,tarihi ortamda müziğin tadından geçilmiyormuş..
 Bu antik tiyatroda MS 55 yılında milletin aynı eğlencelere katıldığını hissetmeniz ayrı bir keyif veriyordur herhalde…
 Dünyanın en iyi korunmuş Roma Tiyatrosu diye de kasılıyorlar …bilemem…dediklerine göre sahnenin arkasındaki duvar dahi bugün hala ayakta imiş..
 36 m yükseklik ve 103 metre boyunda …

Tarihte ,herkes sosyal ağırlığına göre oturuyormuş…örneğin 3 sıra şövalyelere ait ..

eh zaten başkasının oturması tehlikeli olabilir …
 Daha güzeli uzun süren etkinlikler için batı kapısına yakın yerlerde uyumak isteyenler için yer yapılmış…Oteli moteli iç içe...
Orange küçük bir kent dolasıyla yürüyerek kısa sürede kenti harmanlamanız mümkün…
Bu arada kentin adı Orange olmasına rağmen bir tek portakal göremedik...bence şaşırtma veriyorlar...

Kuzeyde yer alan Zafer Takı görülmesi gereken faydalı bir eser…
 Romalıları Gaul leri tepeledikleri heykellerle süslemişler..
 Durum asteriks te anlatıldığı gibi değil …
Tekrar parka döndüm…günün hakkını verdiğimize göre geri dönebiliriz…
Kente ait küçük bir video hazırladım...aşağıda duruyor ...

NOT: Açılmıyor diye yakınanlar var..anlaşılan açmadan önce küçük bir programı yüklemek gerekiyor ...zararsız ve virus taşımayan bir program ,endişe etmeyiniz ...