Hop plukken en schieten in de bergen

Trip Start May 01, 2010

Doug & Suzanna's huis

Flag of United States  , Montana
Monday, September 20, 2010

De 20ste ben ik met Noah's auto naar Red Lodge gereden. Noah werkt heel veel, hij heeft een auto reparatie bedrijfje en heeft daarnaast een Tattoo studio in z’n huis. Een aantal maanden geleden is er een hele heftige hagelstorm geweest. Die storm heeft veel mensen die in crisis zaten weer aan werk geholpen. Noah is bijna constant aan het werk zodat hij rond oud en nieuw naar Australie kan voor een paar maanden. Toevallig?? Hierdoor was het lastig om de auto terug te brengen. Toen ik hem vroeg of ik de auto mee mocht nemen naar Red Lodge vond hij dat geen probleem. Zo lief!

Suzanna, Doug’s vrouw vond het prima als ik een paar dagen op hun bank zou slapen. De rit er naartoe was mooi. Doug & Suzanna zijn zo een leuk stel. Ik heb het erg goed gehad bij ze. En ze hebben me veel gegeven om over na te denken. Samen hebben een eigen bedrijfje, ze doen fietstoers op de Bear Tooth Pass in de zomer. Daarnaast werkt Suzanna in een winkeltje dat zo small is als een gangetje en vol gestouwd is met de luxere keuken artikelen. Doug werkt daarnaast in de locale micro brouwerij 'Sams Tasting Room’ als vertegenwoordiger. Daarom was hij die week ervoor in de Bozone waar ik hem had ontmoet. De eerste dag hebben we rondgefietst op hun mooie cruiser bike’s en daarna heb ik geholpen met hop plukken in de brouwerij. Mooi werk voor een biertje :)

De volgende dag zijn we gestart met een uitgebreid ontbijt. Daarna ben ik met Suzanna naar de wilde dieren opvang gegaan. Eindelijk beren gezien. Alle dieren die in daar in de omgeving leven waren te zien. ‘s middags hebben Doug & Dan me meegenomen de Bergen in om te schieten met geweren, revolvers en een semi automatisch pistol. Het jachtseizoen werd bijna geopend en ze moesten testen of alles nog oke was. Ik voelde me super Amerikaans. Dan heeft een grappig filmpje gemaakt. Daarna heb ik weer wat hop geplukt in de brouwerij.

De 22ste heb ik een flinke roadtrip gemaakt over The Bear Tooth Pass & daarna de Chief Jozeph Highway. Jeetje wat hou ik toch van de Rockies!! De 23ste ben ik weer terug naar Boseman gereden.