Lanzhou

Trip Start Mar 29, 2009
Trip End Jan 09, 2010

Flag of China  , Gansu,
Thursday, May 14, 2009

Una altra nit al tren, entre sacsejades, escopitades, xinesos fumant compulsivament i restes de menjar per tot arreu. Aquest cop cap a Lanzhou, a l'extrem occidental de la província de Gansu, amb l'esperança de poder anar des d'allà fins al nord de la província de Sichuan tot i visitant monestirs i pobles tibetans. I dic esperanca, perque he sentit mes d'un rumor (de fet es una certesa pero prefereixo ignorar-la perque he sentit a dir -aquests son els rumors de veritat- que depen del dia i de l'humor de les autoritats, et deixen passar) que diu que les carreteres en les zones que vull visitar estan vetades als turistes des de la revolta tibetana de l'any passat, malgrat que la visita la regio autonoma del Tibet encara sigui possible (tot i que tan sols sigui possible sota tour organitzat). De totes maneres, decideixo correr el risc i fer via cap a Lanzhou. Quan hi arribo, tinc la sensacio d'estar una mica al 'far west', a l'ultima frontera. Tot te un aspecte xines mes autentic, sense Starbucks ni KFC, que no m'importa haver deixat enrere, encara que hi ha certs aspectes que trobo a faltar des del primers minuts, com es la possibilitat de parlar amb algu en angles, ni que siguin unes poques paraules. Aqui fer-se entendre arriba a ser una tasca gairebe impossible que exigeix d'esforcos titanics, on la gesticulacio hi te un paper important, per no acabar tirant la tovallola o perdent els estreps.

Despres d'uns moments de panic, acabo trobant allotjament (gracies a una noia de Vancouver a qui escometo a preguntes mentres li poleixen les sabates al carrer) i lligant una excursio de mig dia a unes coves budistes, construides fa segles pels rics comerciants de la ruta de la seda, que inclou un buda gegant, un d'estirat, un monestir tibeta i una passejada en barca. Massa facil, penso. L'excursio no esta malament del tot, encara que la meteorologia torna a fer de les seves encara que no de manera persistent. Com que no se si podre visitar d'altres monestir tibetans, decideixo visitar el que hi ha al costat de les coves. Es una mica temerari ja que s'hi ha d'anar en 4x4 per un estret barranc i hi ha risc que hi hagi una inundacio sobtada en cas que els nuvols amenacadors decideixin descarregar. Al final decideixo desafiar la meteorologia i llogar un 4x4. La visita al monestir s'edeve mes rapid que un llamp. Quatre fotografies, quatre reverencies davant de les estatues de buda, ... No tornem sols. De baixada ens enduem la meitat dels residents del monestir. Em fa la sensacio que els hi he pagat el transport a tots (potser per aixo no han posat pegues a l'hora de fer-los-hi fotos).

Al dia seguent, cap a l'estacio d'autobusos a veure si em venen un bitllet de bus cap a Xiahe. Computer says no! La resposta es curta pero ferma, no hi ha bitllets cap a aquesta destinacio per als estrangers. A mi no em sobta gaire. Als demes motxillers amb qui coincideixo doncs si. Al final, agafo la Lonely Planet i en uns minuts em construeixo una nova ruta. La destinacio la mateixa, Jiuzhaigou, un parc natural al nord de la provincia de Sichuan, encara que per una altra ruta molt menys conflictiva, encara que tambe molt menys interessant.

consol
consol on

Aventura
Comença l'aventura, aquí ja no hi ha anglès que et salvi, has de parlar amb gestos per fer-te entendre, no pots seguir el viatge per on vols i...condueixes un 4x4!!!! Ara sí que ets el meu idol!
A més, t'ha crescut molt el cabell, tonaràs amb unes melenes al vent, o amb una cueta, com els veritables aventurers (except l'Indiana Jones, que no té melena, però porta barret!)

Table of Contents