Huang Shan

Trip End Jan 09, 2010

Flag of China  , Anhui,
Tuesday, May 5, 2009

Despres de tanta ciutat, tants gratacels, tant de trafec amunt i avall, em conve just tot al contrari. Esbrinar si a la Xina rural encara hi resta alguna cosa de comunista (que a Xangai a part de banderes i edifices oficials, no he vist res que sembles comunista en absolut). Aixi que he decidit agafar un tren (15 hores de trajecte, per sort la meitat de nit) cap a Huang Shan a la provincia d'Anhui. Pel nom no li deu ser familiar a ningu, pero si alguna vegada heu vist un dibuix xines a on apareixen unes muntanyes rocoses amb uns quants pins que sembla que surin enmig d'un mar de nuvols, aleshores haureu vist una representacio de les muntanyes de Huang Shan, un dels llocs a on cal anar si ets xines. Ja quan arribo a l'estacio m'adono que la probabilitat de veure els cims emboirats o amb nuvols es bastant reduida. Fa una calor espatarrant i no es veu cap nuvol per enlloc. De totes maneres, una mica de trekking no fa mal a ningu (Aixo es el que pensava quan hi vaig arribar. Despres de pujar i baixar milers d'escales, tinc els musculs tan tensos que encara avui, tres dies despres de l'excursio, semblo un robocop quan camino. Aixo no ho arregla ni l'unguent de tigre que m'he comprat a una farmacia tradicional.). A part de les muntanyes, hi ha un parell o tres de pobles que valen la pena de visitar i que permeten allargar l'estada un parell o tres de dies. Aixo es bastant agrait ja que l'haver de fer la maleta cada dia, haver d'agafar un autocar o un tren es el que acaba desgastant en un viatge tan llarg.

El millor de l'estada a Huang Shan es que el primer dia conec a l'autobus que em duu a un dels poblets del costat a la Rita, una noia xinesa que parla forca be l'angles, i que retrobo despres en d'altres visites (de fet, coincidim fins i tot al cim de la muntanya). No dubto ni un moment en utilitzar la seva destresa en parlar mandari. El resultat es que no em perdo, no em timen els taxistes, acabo menjant plats tipics d'allo mes bons i a preu irrisori, i aprofito tambe per fer-li preguntes i aprofundir una mica el meu coneixement sobre el seu pais, sobretot sobre que en resta de comunista (ella es la primera en reconeixer que ben poca cosa).

*********************************************************************

I think I need a city break after so much hustle and bustle in Hong Kong and Shanghai and try to find out if rural China still hides some of the communist vibe missing in my trip so far. So I decide to take a train (15 hours journey, most of it luckily during the night) to Huang Shan in Anhui province. The name might be unknown to many, but if you have ever seen a Chinese picture portraying some mountains and pine trees above a sea of clouds, you have probably seen a representation of these area. When I get there I realized that most likely I am not going to be able to enjoy the landscape so many artists have depicted. It is really warm and dry, not a single cloud in the sky. Anyway, a little bit of exercise trekking the mountains will do me some good (That's what I thought when I got there, but after climbing up and down so many stairs, my legs are so soar that I can barely move three days after and I hat to go to a traditional Chinese pharmacy to get some tiger ointment to reduce the pain). Besides the mountains, the area has a couple of villages worth visiting and overall makes Huang Shan the perfect place to unwind for three or four days. That's quite nice as I don't like to pack and unpack, get into a bus or a train on a daily basis.

The best of my stay in Huang Shan is meeting Rita (a Chinese girl just finishing her journalism university studies) in a bus going to visit a village, and that I meet again later on at the mountain summit (such a small world!). Hanging out with her makes my stay so much more pleasant and easy. Being her Chinese and mastering mandarin is perfect and it simplifies the basic daily tasks. I get to eat the best food at the best rates, I am no longer getting rip off by taxi drivers nor I am getting lost when taking the local buses and I have the chance to ask her some questions about her country and find out whether it is still communist or not (she is the first one to acknowledge there is little left from Mao's legacy).

Post your own travel photos for friends and family Pictures

manelnavarro
manelnavarro on

Pomada de tigre
Hola Toni,
Jo no sóc molt amant dels dibuixos xinesos, però em faig una idea de les muntanyes aquestes.
El que més m'ha agradat és això de la pomada de tigre. Els feia més rotllo homeopàtic, flors de bach i companyia...
Les farmàcies tradicionals, tenen també una creu verda com a rètol?
Abraçada.

ariadnagc
ariadnagc on

ei poeta!
anthony! entre el barça i el teu diari de ruta... no em trec el pitet de sobre!!! ;)
me n'alegro molt que tot vagi viento en popa!
petons des del mediterrani

Re: Pomada de tigre
Les farmacies modernes tenen la creu verda a la que et refereixes, les tradicionals tenen un aspecte mes llobrec i la unica manera d'identificar-les es pels pots de vidre amb tot tipus de plantes, bolets, arrels i animals estranys.

Re: ei poeta!
no vaig veure el partit del barca. hi ha massa hores de diferencia. potser fare un esforc per la final de la copa d'europa. ja veurem a on estare i si el transmeten per aquestes contrades. de totes maneres, si guanyen ves a canaletes a celebrar-ho de part meva.

lfranch
lfranch on

quins records...
Vinga, confesa... el tren aquest amb les lliteres que es veu tan net i arregladet... aixo es abans de passar la nit i que tots els xinos de turno facin... gghrrhg phuah.. i vinga lapos al terra! A part del famos autobús cap a Dali, aquesta va ser la meva altra terrible experiencia del transport public xines!

Si hagues tingut temps per entretenir-te a mirar, haguessi trobat un candau amb el meu nom i de l'Isi... si, no ens vem poguer resistir!

consol
consol on

Bueno, bonito y barato
Aquesta es la part de la Xina q m'agradaria visitar!
molt xul·les les fotos!
A més, el fet que coneguis algú i que apareguis a alguna foto li dona un toc més humà que trobàvem a faltar en alguns post!

consol
consol on

Super guerrer!
Per cert, algunes de les fotos son espectaculars!!
I tant pujar i baixar escales per les montanyes m'ha recordat els entrenaments del Son Goku i el Crilin i el Follet Tortuga....ves amb compte no te'ls trobis per aquí!
No se si has acabat com el Robocop, pero l'entrenament es el d'un super-guerrer!!!!
Falta que se't posin els pels de punta, t'encenguis i cridis kaaaaaaaaame-haaameeeeeeeeeeeeee

Re: quins records...
La veritat es que viatjar en tren es molt mes comode que en autobus, ara be, tambe es molt mes lent. I tens rao, les fotos ensenyen un tren molt net (les vaig fer just acabar de pujar) que no representa l'estat en que es troba a l'arribar al desti. Tot amb tot, no esta malament, encara que no crec que els trobi a faltar.

Re: Super guerrer!
Aixo de que se m'encenguin els pels i faci de son goku tan sols em pot passar despres de prendre'm un plat tipic de sichuan amb pebre 'mala' que es una barreja de pebre incandescent i un altre que et deixa la llengua com dormida al principi i despres et deixa un regust de detergent a la boca. Una experiencia a provar ni que sigui una vegada quan es viatja en aquestes terres.