Terracotta Army and Mt.HuaShan

Trip Start May 27, 2013

Flag of China  , Shaanxi,
Tuesday, July 23, 2013

Quelques jours a Xi`an, ville sympa entouree d une muraille...

Un premier jour visite des soldats de terre cuite, du monde, du monde et encore du monde! Mais c est vrai que ces soldats sont vraiment extraordinaires, il y en aurait plus de 8000, avec des chevaux et des chars, le tout pour proteger le premier empereur de Chine Qin Shi Huang dans l autre monde...
A la base ils etaient tous peints et munis d armes, ils ont d ailleurs tous une posture, un corps et un visage unique! vraiment la folie des grandeurs ces empereurs chinois...

Ce meme jours nous partons pour HuaShan village, qui est en fait une ville, au pied du mont Hua afin de faire l ascension a la fraiche. Nous sommes donc sur le chemin vers 6h, et il fait deja tres chaud, je suis trempe en 15min de montee. Nous mettrons 2h30 pour fair les 6km de montee, mais il faut dire que ca grimpe RAIDE que des marches glissantes avec une chaine rouillee de chaque cote...
Arrivee en haut, la vue est magnifique mais le paysage est vraiment defigure par des marches en beton de partout, des kiosques a boisson/toilette tous les 50m. Et il y a un telecabine qui permet de monter au sommet, donc il y a egalement beaucoup beaucoup de monde mais on arrive a trouver quelques coins plus calmes.
Il a 5 pics au total, nous n en ferons que 3...nous  sommes de retour vers 15h en bas de la montagne pour prendre le bus qui nous ramenera a Xi an fatigues mais content d avoir vaincu le mont Hua (sans telecabine...)...

Nous partons le lendemain pour la ville de Chengdu, toujours plus au sud en train hard seat a nouveau...

Nekolik dni v Xi`anu, ktery ma jako jedno zmala mest dochovale mestske hradby a vyznamnou musimskou ctvrt...

Prvni den - navsteva Terakotove armady, spolu se spoustou cinskych touristu! Ale je pravda ze armada je to unikatni. Nejsou to pouze vojaci (a ze jich neni malo - 8000!!), ale take kone a vozy. To vsechno na ochranu prvniho vladce Ciny, Qin Shi Huang, ktery zil zhruba pred 2000 lety. Mimochodem, uz v te dobe Cinane znali galvanizovani (to se zjisto prave pri vykopavkach Terakotove armady), prestoze Evropane na nej prisli az behem 2.svetove valky. Vsichni vojaci jsou v zivotni velikosti a ani jeden neni totozny s tim dalsim. Puvodne byli take malovani a vyzbrojeni zbranemi.

Kultury bylo dost, a proto ten samy den odjizdime do mestecka HuaShan, ze ktereho se druhy den vydavame na vyslap hory Hua. Presto, ze vyrazime v 6 rano, je uz silene vedro a to nas ceka vyslap do 2000m n m. Thomas je uplne mokry behem 15min vystupu...takze po tech 2.5h a 6km, se nemusime vecer sprchovat, protoze jsme promoceni na kost. Hora Hua je znama pro sve velmi prudke steny. Dnes jsou do skal vytesane schody a pridrzovat se muzeme retezu. Ale samozrejme to by nebyla Cina, aby tam nevedla lanovka, takze nahore potkavame zastupy Cinanu, i tak se nam podari najit par opustenych cesticek. Nahore je celkem 5 vrcholu, my zvladneme 3 a potom hura dolu do udoli, kolem 15h jsme u autobusu a na ceste zpatky do Xianu. Jsme utahani, ale zaroven spokojeni, ze jsme posvatnou horu Hua zvladli bez lanovky nahoru i dolu (nohy me boli jeste ted a to uz je 3 den po vystupu).

Dalsi den odjizdime do mesta Chengdu, stale na "hard seat" a uz se neluzeme dockat medvidku Panda (hlavne teda ja, Thomas to bere jako nutnost :) )

Helena et will on

Super belles photos, cela doit etre vraiment cool, profitez bien de votre voyage, bisous will et hely

K-S on

No já se po.. :-) pominu :-D Fakt nádhera! Dost si to užíváte. Jste dobrý. Držím palce stále - a budu dále :-) Myslim na vás a čtu a žasnu...wau!
BON VOYAGE!

Claire on

Trop magnifique!!! Vos photos sont splendides!!! Merci de nous faire profiter de votre trip :-)