Iguacu

Trip Start Mar 04, 2013
Trip End Jun 25, 2013

Flag of Brazil  , State of Parana,
Tuesday, June 18, 2013

Vanochtend heb ik Diego achtergelaten in Buenos Aires en ben met het vliegtuig naar Iguazu gegaan. Ik kwam aan in de Argentijnse kant, maar m'n hotel ligt aan de Braziliaanse kant, dus ik moest eerst nog de grens over. Dat ging gelukkig snel. Het grappige is wel dat ik in Santiago zo veel moeite heb gedaan om m'n houten souveniertjes op te sturen en dat er hier helemaal niet naar gevraagd wordt.

In het hostel heb ik m'n spullen afgegooid en ben toen naar het Braziliaanse Nationale Park van Iguacu gelopen. Dat ligt vlak bij het hostel. Daar wordt je met de bus naar de watervallen gebracht. De watervallen zijn echt waanzinnig groot en er komt een gigantische partij water naar beneden. Het mooiste was de Garganta del Diablo, daar kun je ook over een brug voor de watervallen langs lopen. Ik had nog niet een paar meter gelopen en was al zeiknat. Maar wel heel gaaf om te zien.
Daarna ben ik met de lift omhoog gegaan, zodat je de watervallen ook van bovenaf kan zien. Hier kan je ook de rivier voor de watervallen zien, die redelijk rustig is. Heel grappig om het contrast te zien met die enorme watervallen.

Daarna ben ik weer teruggelopen naar m'n hostel en heb daar typisch Braziliaans gegeten, rijst met bonen. Wel erg lekker. Morgen ga ik bij de Argentijnse kant kijken.

Sea on

Heel indrukwekkend !!

Fien Ruigrok on

Prachtige foto's. Wat een gigantische watervallen. Jammer, dat er een end aan komt. En het weer is hier ook niet zo, dat je er vrolijk van wordt. We hebben genoten van je verhalen en foto's. Wanneer vlieg je naar Nederland.. Weet wel dat je dinsdag aankomt.maar misschien nog tussenstops.?
We wensen je alvast een fijne terugreis , liefs en groeten Cor en Fien xx

Jaap en Karin on

Wow! Wat een giga-watervallen! Geweldig!

Ans on

Geweldig die watervallen

Martha on

Hallo Charlotte,ik wens je een fijne vlucht naar huis,en heb genoten van al je verhalen en prachtige foto's.
Lieve groetjes uit Vlaardingen.