Arica

Trip Start Mar 04, 2013
Trip End Jun 25, 2013

Flag of Chile  ,
Sunday, May 5, 2013

Vanochtend weer eens lekker uitgeslapen. Het is hier ook een uur later dan in Peru, omdat ze hier wel zomertijd hebben, dus daarom was ik helemaal laat wakker. Ik had dus ook het ontbijt gemist in het hotel. Daarom ben ik maar weer naar die leuke straat gegaan en heb daar op een terrasje ontbeten.

Daarna ben ik naar de San Marcos kathedraal gegaan. Het was niet echt een kathedraal, maar wel een leuk klein kerkje om te zien, omdat het er heel anders uitziet dan alle andere kerken die ik tot nu toe heb gezien. Ik moest wel een beetje aan Hans en Grietje denken toen ik het zag. Het is ontworpen door meneer Eiffel en vervolgens naar Arica gebracht om de andere kathedraal te vervangen die was verwoest door een vloedgolf. Het is helemaal van ijzer gemaakt, maar het was alleen dicht. Best raar, aangezien het zondag is vandaag.

Daarna ben ik doorgelopen naar El Morro de Arica. Dit is een grote 130 meter hoge rots, die bijna doorloopt tot in zee. Ik ben helemaal naar boven gelopen, wat nog best zwaar was, omdat het echt een onwijs steil pad is. Maar boven heb je dan wel weer een waanzinnig uitzicht over Arica en de haven. Je kan zelfs de grens met Peru zien. Er vliegen hier ook echt heel veel gieren (ik denk tenminste dat het gieren waren). Ik denk wel een stuk of 50 bij elkaar en ze kwamen nog dichter bij dan de condors bij Cruz del Condor.
Boven stonden ook nog een paar kanonnen om de Chileense vlag, wat iets te maken heeft met het feit dat Chili dit deel van het land heeft ingepikt van Peru.

Daarna ben ik weer naar beneden gelopen en heb weer wat gedronken op een terrasje. Hetzelfde terrasje als waar ik vanochtend en gisteravond heb gezeten. Die man is steeds heel blij me te zien, ik krijg iedere keer een hand van hem en als ik aankom, vraagt hij al gelijk of ik een wijntje wil. Waarschijnlijk heeft dat iets te maken met de vele Hollanders die hier rondlopen en die allemaal heel weinig fooi geven. Ik zag vanmiddag een Nederlandse vrouw na het afrekenen alle muntjes die ze terugkreeg drie keer omdraaien en aandachtig bekijken, voordat ze vervolgens alles weer in haar portemonnee stopte.

Fien Ruigrok on

Hoi Charlotte. Allebei weer in ons oude doen. Jij heerlijk aan je vervolg traject en ik weer gewoon de vakantie was enz weg ruimen. De reis is goed verlopen, maar dat heb je wel van je ouders gehoord. Wens je een mooie zonnige tijd in Chili en ga nu de blog constant volgen. Liefs en groeten. Xxxx

Ans on

Lekker even relex en alles op het gemak is ook wel even lekker, je ben nu ook helemaal op je zelf dat is toch even anders als met een groep, jullie hebben het wel naar de zin gehad heb ik gehoord, nu weer een ander land. Dat zal best wel weer mooie foto's geven het uitzicht wat je nu heb gefotografeerd zijn ook weer heel mooi
Groetjes Cor en Ans xxx

Sea on

Hoi Lot, toch een beetje raar om nu weer alles via het blog te moeten volgen. Je vader heeft ook nog niet gereageerd zie ik, heeft waarschijnlijk niets gelezen. Wij hoefden trouwens ook geen exit fee te betalen. Mark heeft nog contact opgenomen met de KLM om na te vragen of het in de ticketprijs verwerkt was. Volgens degene aan de telefoon was dit niet het geval. Op het vliegveld bleek het dus toch wel. Scheelde weer een paar centen. Hier gaat alles inderdaad weer zijn gangetje, alles is weer gewassen maar nog niet gestreken, koffers opgeruimd enz. Het is toevallig ook hier lekker weer dus het thuis komen viel mee. Geniet lekker van je 'vrije' week. Groetjes xx

Rene on

Ha Charlot,
Vandaag weer veel blogs gelezen: inhaalslag,,,,,,,ik gokte dat je zou verzuimen zolang je de familia in de buurt zou hebben Foutje dus en ook onlogisch :-(
Echt grandioze plaatjes van alles wat je gezien hebt: kom je toch rijker terug dan je bent vertrokken. Ga je vanaf nu weer volgen en geef aan meneer Pastoor door dat je katholiek(-er) bent geworden...kan volgens mij niet anders met al de kerken !

Groeten !
Heb trouwens deze vogel ook opgezocht: moet een geelkopgier zijn.