Colca Canyon

Trip Start Mar 04, 2013
Trip End Jun 25, 2013

Flag of Peru  , Arequipa,
Wednesday, May 1, 2013

Gisteren ben ik met Mark, Fien en Piet vertrokken richting Chivay. De rest bleef achter in Arequipa omdat ze toch wel veel last hadden van de hoogte in Cusco en Chivay ligt nog hoger. Achteraf kwam het wel goed uit dat ze daar bleven, omdat m'n moeder en Ton nog steeds ziek waren.

De bus deed er bijna 4 uur over en onderweg gingen we over een pas van 4900 meter. Maar daar merkten we verder niks van, omdat we in de bus zaten. Waarschijnlijk als je twee stappen doet, ben je gelijk buiten adem.

In Chivay zelf was verder niks, de meeste wegen zijn we niet eens verhard. Ook rijden er geen taxi's, dus hebben we twee tuk tuks gepakt naar het hotel. Daar wat gegeten en daarna vroeg naar bed, want vanochtend moesten we al om 5 uur op. We hadden met z'n vieren een privébusje met een gids gehuurd en die vertrok namelijk al om half 7 richting de Colca kloof. Het is bijna 2 uur rijden naar Cruz del Condor en de condors vliegen daar meestal tussen 8 en 9. Dus omdat we die wilden zien, moesten we wel zo vroeg weg.

We hadden geluk, want toen we aankwamen bij Cruz del Condor vlogen er heel veel vogels. Er vlogen zowel jonkies als volwassenen en ze kwamen echt heel dichtbij. Zeker met de kloof op de achtergrond was het erg mooi om te zien. Na ongeveer een half uur vlogen de meeste condors weg. Na ons kwamen nog meer bussen met toeristen en die hadden dus helemaal niks gezien. We waren dus precies op het goede moment aangekomen.

Na Cruz del Condor zijn we teruggereden richting Chivay en onderweg zijn we nog een paar keer gestopt. Eerst om de kloof te bekijken en daarna nog een paar keer op een uitkijkpunt met uitzicht op de terrassen van de Colca Vallei. Deze waren echt waanzinnig gaaf om te zien hier. Daarna zijn we naar Maca gegaan en hebben daar de kerk bekeken. De gids vertelde dat de kerken hier allemaal twee deuren hebben, omdat als je de kerk ingaat, de duivel buiten op je wacht. Als je dan weggaat door een andere deur, raak je die duivel kwijt.

Daarna zijn we nog naar Yanque gegaan, waar we ook het kerkje hebben gezien, maar die was toch wel wat minder. Die dorpjes zijn allemaal ook niks. De huizen lijken net schuren, maar ze hebben we allemaal een muur om het terrein heen gebouwd met cactussen erop, in plaats van prikkeldraad.

We waren rond half 12 weer terug in het hotel en omdat er echt verder niks te doen was, zijn we na de lunch naar het busstation gegaan om onze kaartjes voor morgenochtend om te wisselen voor kaartjes voor vanmiddag. Intussen had de rest een hotelkamer geregeld in Arequipa. De busrit duurde dit keer gelukkig maar 3 uur, dus rond 7 uur kwamen daar weer aan. Even wat gegeten en daarna weer vroeg naar bed, want iedereen was helemaal kapot.

Jaap en Karin on

Het vroege opstaan is wel beloond. Geweldig om die condors zo door de vallei te zien vliegen! Het zijn weer waanzinnig mooie foto's! Hoop dat jouw moeder en Ton weer snel opknappen, wens ze beterschap, groetjes aan iedereen
xxx

Jaap en Karin on

P.S. de filmpjes zijn ook super mooi! Het lukte eerst niet om ze op te starten maar nu gaat dat goed.

Ans on

Het is weer een leuk verslag Charlotte, en ook de foto's en de filmpjes zijn buitengewoon, jullie hebben weer veel gezien , en dat het de moeite waard was om zo vroeg uit de veren te komen om de vogels te zien is echt geweldig, nu ik dat zo schrijf naar je gaat de groep weer terug naar huis en jij je reis weer verder maakt, zal wel weer even wennen zijn om weer helemaal op je zelf door te gaan, maar dat zal best lukken. Pas goed op je zelf en we blijven je volgen groetjes Cor en Ans xxx